کاپوچیانی تاثیر زیادی بر بسکتبال ایران گذاشت/برابر مهرسان به مشکل خوردیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن گفت: النی کاپوچیانی سرمربی یونانی تیم ملی در مدت کوتاه، روی بازیکنان از لحاظ فنی تاثیر گذاشت و اگر به فعالیت خود ادامه دهد می‌تواند به روند موفقیت تیم ملی کمک کند.

نازی طائرپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: النی کاپوچیانی سرمربی یونانی تیم ملی باید به ایران بیاید تا برنامه‌های خود را برای رده بزرگسالان ارائه دهد. وی در مدتی که در ایران بود و هدایت ملی‌پوشان را برعهده داشت، عملکرد خوبی از خود نشان داد. النی مربی خوبی است و تجربه بیشتری در مسابقات دارد، زیرا تجربه مربیگری در کشورهای مختلف را دارد.

وی افزود: او در مدت کوتاه از لحاظ فنی روی بازیکنان تاثیر گذاشت و اگر الان هم بیاید می‌تواند روند موفقیت تیم ملی را ادامه دهد. اگر از سرمربی خارجی در رده پایه استفاده شود، می‌توانند در این رده هم موفق باشیم.

النی کاپوجیانی اوایل سال ۱۴۰۲ سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان شد تا لقب اولین سرمربی خارجی این تیم را به خود اختصاص دهد. این مربی ۵۳ ساله فعالیت خود را از سال ۲۰۰۷ به عنوان دستیار شروع کرده و سابقه ۱۰ سال سرمربیگری در بالاترین سطح بسکتبال یونان را نیز در کارنامه خود دارد. کاپوجیانی هدایت تیم‌هایی نظیر المپیاکوس و پاناتیناکوس را برعهده داشته است.

درباره همچنین درباره لیگ برتر بسکتبال نیز گفت: ما فقط بازی‌های گروه خودمان را دیدیم و در آخرین دیدار مرحله گروهی باید به مصاف تیم پالایش نفت آبادان برویم و به دور بعد صعود کنیم. تاکنون بازی‌ها بد نبود اما برابر تیم مهرسان دچار مشکل شدیم، زیرا شوت‌های ما گل نشد.

وی افزود: مهرسان در دومین بازی خود از بازیکن خارجی خود استفاده کرد و ما را شکست داد. با این وجود تا اینجا مشکلی نداشتیم و تیم خوبی بستیم. تاکنون الان از عملکرد بازیکنانم راضی بودم اما در بازی با مهرسان از آنها راضی نبودم.

طائرپور گفت: گروه بهمن نسبت به مهرسان دیرتر بازیکن خارجی جذب کرد و حضور بازیکن آمریکایی در تیم ما از نظر روحی و روانی روی برای بازیکنان تاثیر زیادی دارد. تا قبل از مرحله پلی‌آف بازیکن خارجی دیگری نمی‌توانیم بگیریم.

سرمربی تیم بسکتبال گروه بهمن عنوان کرد: تعداد تیم‌ها در گروه ما کم بود. ابتدا ۵ تیم بودیم و یک تیم انصراف داد. تفاوت لیگ این فصل با فصل گذشته این است که تعداد تیم‌ها و بازی‌ها بیشتر بود.

در گروه (ب) لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور تیم‌های مهرسان، گروه بهمن، پالایش نفت آبادان و آکادمی سحر حضور دارند که به ترتیب با ۱۲، ۱۰، ۷ امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

در گروه (الف) این پیکارها هم تیم‌های ذوب‌آهن، بینالود خودرو، ستاد ملی گاز، داتیس و کنکو در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha