بهره‌برداری از حریم تئاترشهر شاید زودتر از ۶ماه/ نقدها مغرضانه است

تهران- ایرنا- مدیر مجموعه تئاتر شهر با یادآوری این که پیمانکار طرح حریم تئاتر شهر زمان بهره‌برداری را بین ۶ ماه تا یک سال پیش‌بینی کرده اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر بودجه را زودتر تخصیص بدهد امکان دارد بهره‌برداری سریع‌تر هم اتفاق بیفتد.

از چندین سال پیش هنرمندان شاخص عرصه تئاتر ضمن انتقاد از وضعیت ناامن و نامتعارف حریم مجموعه تئاترشهر خواستار اقدام فوری مدیران و نهادهای مختلف در این زمینه شدند.

شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ بعد از گذشت سال‌ها انتظار، خواسته و مطالبه قدیمی تئاتری‌ها محقق شد و کلنگ احداث حریم مجموعه تئاتر شهر بر زمین خورد. پروژه‌ای که می‌تواند آرامش و امنیت را در اطراف این میراث فرهنگی برقرار کند.

به دستگیره در هم رحم نمی‌کنند

محمدجواد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا درباره اهمیت اجرای طرح حریم تئاتر شهر توضیح داد: تئاتر شهر به این شکل امروز نمی تواند ادامه پیدا کند. اگر بخواهد ادامه پیدا کند نمای زیبای امروزی را نخواهد داشت. الان شاهد هستیم که به آجرها و سرامیک بیرون مجموعه یا دستگیره در هم رحم نمی‌کنند و حتی روی دیوارها شعار می‌نویسند.

بهره‌برداری از حریم تئاترشهر شاید زودتر از ۶ماه/ نقدها مغرضانه است

خانواده‌ها می‌توانند وارد حریم شوند

وی با بیان این که اولین هدف ما حفاظت از این بنای تاریخی به عنوان یک میراث فرهنگی است گفت: هیچ طراحی صورت نگرفته که ارتباط بصری ساختمان با بیرون را قطع کند. صرفا ورود و خروج به مجموعه تئاتر شهر در ساعت‌های تعطیلی محدود می‌شود. هدف این است که از ورود کارتن خواب‌ها و فروشندگان مواد مخدر به مجموعه جلوگیری کنیم. خانواده ها با یک امنیت و خاطر جمع نمایششان را ببینند و به خانه برگردند.

بهره‌برداری از حریم تئاترشهر شاید زودتر از ۶ماه/ نقدها مغرضانه است
محمدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر

چرا این واقعیت ها را نمی بینند؟

طاهری افزود: خیلی از خانواده ها به دلیل نبود امنیت به دیدن تئاترهای تئاترشهر نمی‌آیند. خیلی از بازیگران شب‌ها که بعد از اجرا می خواهند به سمت خانه شان بروند احساس امنیت نمی‌کنند. کسانی که به حریم تئاتر شهر اعتراض دارند چرا این واقعیت ها را نمی بینند؟ این نقدها قطعا مغرضانه است و دلسوزانه نیست. حریم تئاتر شهر منافع هنرمندان و مردم را تامین می کند. این حریم مورد توافق شهرداری و میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی با بیان این که حائلی که قرار است کشیده شود، جزو مالکیت این بنای تاریخی است تاکید کرد: زمان آقای کرباسچی در اوایل دهه ۷۰ نرده ها برداشته می شود. همزمان در ورودی و هواکش‌های مترو را در حریم بنا می کنند. در همان زمان دستفروش‌ها بساط‌شان را پشت در اصلی پهن می کنند. ما مالکیت این بنا را باید حفظ کنیم. آیا می شود خود ساختمان یک خانه را حفظ کنیم و حیاطش را رها کنیم؟

خیلی از خانواده ها به دلیل نبود امنیت به دیدن تئاترهای تئاتر شهر نمی‌آیند. خیلی از بازیگران شب‌ها که بعد از اجرا می‌خواهند به سمت خانه‌شان بروند احساس امنیت نمی‌کنند

طاهری با اعلام این خبر که پنج ورودی برای مجموعه در نظر گرفته شده است یادآور شد: ورودی اصلی مجموعه ضلع شمالی می‌شود. اما ورود اصلی به این معنا نیست که حتما نگهبانی داشته باشد. سیستمی که در پارک شهر و باشگاه انقلاب پیاده شده برای اینجا قابل بررسی است. این طوری نیست که هر کسی بخواهد بیاید باید کارت شناسایی داشته باشد.

وی افزود: کارتن خواب ها و موادفروش ها را خیلی سریع شناسایی می کنیم و اجازه ورود نمی‌دهیم. البته همین الان هم نیروی انتظامی و مجموعه حراستی تئاتر شهر موادفروش‌ها را می‌شناسند. ولی ما ضابط قضایی نیستیم و نمی توانیم برخورد داشته باشیم. اما بعد از کشیدن حریم ورود و خروج آن آدم به مجموعه ممنوع می‌شود.

وی افزود: پس از بهره‌برداری از طرح سه چهار نفر نیروی حراستی برای مجموعه خواهیم داشت. مردم عادی می توانند از فضای پیرامونی تئاتر شهر استفاده کنند و ما یک فضای امن برای گفتگو و نشستن خانواده‌ها فراهم می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha