پلیس راهور در حوزه هوشمندسازی پیشتاز باشد

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در سایه معماری فراجای آینده باید در حوزه هوشمندی سرعت بیشتری نسبت به دیگر پلیس‌های تخصصی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در مراسم انتصاب رییس پلیس راهور فراجا با تسلیت سالگرد شهید سرلشکر قاسم سلیمانی، سردار سیدرضی موسوی، شهادت نیروهای انتظامی در راسک و حمله تروریستی کرمان اظهار داشت: شهادت گوارای وجود آنها باشد و خون پاکشان مسیر امنیت ایران اسلامی را چندین برابر توسعه می‌دهد.  

وی ادامه داد: حقیقت این است که ترافیک امروز در حوزه‌های زندگی مردم به یکی از مسائل پر اهمیت تبدیل شده است و اگر امتیاز و وزن دهیم، این حوزه وزن سنگینی نسبت به دیگر مسائل دارد.  

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه کسی در کشور نیست که با مسئله ترافیک و دغدغه‌های آن سر و کار نداشته باشد، افزود: باید حمل و نقل و ترافیک زیرساخت همه زیرساخت‌ها شود تا مسیر و راه را برای سایر امور تسهیل کند.

سردار رادان تاکید کرد: در حل دغدغه ترافیک باید همه دستگاه‌ها نقش ایفا کنند و نقش آنان به طور واضح در قانون مشخص است. به همین دلیل وقتی الزام بر حل دغدغه ترافیکی است باید همه تلاش کنند تا برای ترافیک و حمل و نقل مطلوبی داشته باشیم.  

وی تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک به طور حتم در وضعیت مطلوب نیستیم، زیرا اگر چنین بود این میزان کشته و مجروح و تصادفات جاده‌ای نداشتیم.

فرمانده کل انتظامی اضافه کرد: مهندسی ترافیک، توسعه زیرساخت، اجرای درست قوانین در فرآیند درست و توسعه و آموزش نیروهای متخصص راهکار ما برای حل معضلات است.  

به گفته او، اتفاقات خوبی در حوزه راهور به خصوص شماره گذاری، گواهینامه، کروکی و مواردی از این دست اتفاق افتاده که انقلابی در حوزه پلیس راهور محسوب می‌شود.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه خدمت ۱۵۰ میلیونی پلیس راهور نیمی از کل خدمات پلیس تخصصی است، افزود: اما امیدواریم به تعهد خود که کاهش ۱۲ درصدی تصادف بود دست پیدا کنیم.

سردار رادان استفاده از رسانه‌ها برای پیشبرد برنامه‌های پلیس راهور را الزامی دانست و تاکیدکرد: خواست ما از ریاست جدید پلیس راهور انجام ماموریت با لباس جهادی است.

به گفته سردار رادان، امروز همه موافق هستیم که در حوزه قوانین این میزان جریمه تخلف اثرگذار و بازدارنده نیست و به طور حتم نیازمند اصلاح قوانین در حوزه جریمه ها هستیم و امیدواریم با همراهی دولت به زودی شاهد بازنگری باشیم.

وی با بیان اینکه قرار بود هادیانفر پس از این مسئولیت در فرماندهی قرارگاه تحلیل حضور داشته باشد، خاطر نشان کرد که طبق درخواست وزیر راه و شهرسازی قرار است وی در این وزارتخانه حضور داشته باشد.

فرمانده فراجا در این رابطه به سهم ۳۸ درصدی وزارت راه در کاهش تصادفات رانندگی اشاره کرد، در حالی که پلیس سهم ۱۹ درصدی دارد و به همین خاطر وی با ماموریت هادیانفر در وزارت راه موافقت کرده است.

پلیس راهور خود را خدمتگزار مردم می‌داند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه پلیس راهور خود را خدمتگزار مردم می داند، گفت: لباس سفید پلیس راهور جامه خدمت است و نباید گذاشت هیچ اقدامی، سفیدی این لباس را خدشه‌دار کند.

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور فراجا، نظام جمهوری اسلامی ایران را ثمره تلاش‌های اولیای الهی در قرون متمادی برای استقرار حکومت الهی دانست که در این راه سختی‌های بسیاری را به جان خریدند.

وی افزود: امروز عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای است که با هیچ کلامی نمی توان شکر این عظمت را به جا آورد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با یادآوری اینکه ائمه اطهار ۲۵۰ سال مبارزه سیاسی علیه حاکمان زمان داشتند، اظهار داشت: خدای متعال این تلاش و مبارزه سخت را در نهضت امام خمینی(ره) و در حساس‌ترین منطقه راهبردی جهان یعنی ایران اسلامی به ثمر نشاند.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان نگاهبانان این نظام مقدس الهی باید جان خود را فدای این ملت و کشور کنند.

حجت الاسلام ادیانی به تلاش های پلیس راهور نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: لباس سفید پلیس راهور لباس مقدس و جامه خدمت است و نباید گذاشت هیچ اقدامی، سپیدیِ این لباس را خدشه‌دار کند.

به گفته او، باید تمامی پلیس راهنمایی و رانندگی خود را خدمتگزار مردم بدانند و نباشد زمینه ایجاد ناراحتی و دلخوری مردم را ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، آیین تکریم سردار سیدکمال هادیانفر فرمانده پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی و معارفه سیدتیمور حسینی فرمانده جدید راهور روز سه شنبه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha