۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبر: 85346886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کرمانشاه سه ماه رنگ و بوی قرآنی می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان تاکید کرد و گفت : با تلاش خواهران و برادران قرآنی، در سه ماه رجب، شعبان و رمضان استان کرمانشاه باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی عصر روز یکشنبه در اجتماع بزرگ خواهران قرآنی و اعضای شورای قرآن استان که به مناسبت ولادت فاطمه زهرا (س) در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد گفت : فعالیت های قرآنی در سه ماه مذکور باید ریشه ای، عمیق و محکم باشد و در نیمه شعبان یک هیاهو قرآنی باید در کرمانشاه به نحوی ایجاد شود تا شادابی و نشاط را در جامعه تزریق کند و در عین حال این فعالیت ها باید با زبان جوانان و نوجوانان همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، واجب، فوری و عینی است، در ادامه اظهار کرد : خداوند متعال در آیات قرآن، رکود را در اقسام مختلف آن مانند پول، انسان و تفکر رد کرده چراکه معتقد است همه نعمت ها و ظرفیت های خدادادی باید منجر به آبادانی جامعه شود و لذا فعالان قرآنی باید بدانند که امروز رسالت تبلیغی سنگینی بر عهده آنها است و باید علم و دانش خود را به بهترین وجه در اختیار آهاد جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان قرار دهند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر متدینین در خواب باشند، دشمن شبانه روز در حال دسیسه است و فرزندان ما را که با شبهات فراوانی روبرو هستند، به گمراهی می کشانند گفت : خواهران و برادران قرآنی نباید منتظر باشند تا جوانان و نوجوانان سراغ آنها بیایند بلکه باید در جای جای شهر کرمانشاه غرفه بزنند و آنها را راهنمایی کنند چراکه امروز کرمانشاه بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا به دامن قرآن و اهل بیت بازگردد.

صحرایی سرمایه های انسانی خصوصا خواهران و برادران قرآنی را یکی از ظرفیت های بزرگ استان کرمانشاه دانست و افزود : این استان مسئله و مشکل زیادی دارد اما در عین حال ظرفیت ها و فرصت های فراوانی دارد که باید در مسیر درست هدایت شده تا از رکود خارج و در نهایت منجر به رشد و توسعه استان شود.

در ابتدای این جلسه مریم کهریزی، رابط جامعه بانوان قرآنی استان، گزارشی از برنامه های شورای قرآن برای تکمیل زیرساخت های فعالیت های قرآنی و ایجاد شور، نشاط و امیدآفرینی در استان کرمانشاه را ارائه داد و گفت : جهاد تبیین برگرقته از قرآن است و جامعه ای که فرهنگ قرآنی در آن نهادینه شود، تمام مشکلات آن رفع خواهد شد.

اعضای شورای قرآن استان کرمانشاه

در انتخابات شورای قرآن استان کرمانشاه سعید کریمی خو، پیمان ترکمانه، کیوان حسینی، مهدی رضائی و احسان سلیمانی به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب و معرفی شدند.

همچنین با رأی بانوان نخبه قرآنی استان نیز مریم کهریزی به عنوان «عضو شورا و رابط جامعه بانوان قرآنی استان با شورا» انتخاب شد و وحید نظریان، مشاور قرآنی استاندار کرمانشاه نیز در جلسات شورا حضور خواهد یافت و نماینده مؤسسات قرآنی استان نیز به زودی به این جمع اضافه خواهد شد.

در اولین جلسه شورای قرآن استان کرمانشاه، ضمن تدوین منشور فعالیت های شورا، سعید کریمی خو به عنوان رئیس، پیمان ترکمانه به عنوان نایب رئیس و مهدی رضائی به عنوان دبیر شورای قرآن استان برای یک دوره یک ساله انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha