۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85346871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نیوزویک: آلمان برای ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین تحت فشار است

تهران-ایرنا- نشریه «نیوزویک» امروز (یکشنبه) گزارش داد که صدراعظم آلمان تحت فشار فزاینده برای ارائه موشک‌های دوربرد «تاروس» به اوکراین برای مقابله با روسیه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «نیوزویک» نوشت: فشارها بر اولاف شولتس برای نشان دادن چراغ سبز برای [ارسال] موشک‌های دوربرد «تاروس» [به اوکراین] که زرادخانه تسلیحاتی کی‌یف را برای حمله به منابع مهم روسیه در پشت خط مقدم به طور قابل‌توجهی تقویت می‌کند، افزایش می‌یابد.

در همین حال، یواخیم گاوک رئیس جمهوری سابق آلمان به روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» (Bild am Sonntag) گفت: صدراعظم باید مدام از خود بپرسد که آیا به هدف اعلام شده‌اش یعنی به کار گرفتن تمام تلاش‌ خود برای جلوگیری از دستیابی روسیه به صلح پیروزمندانه عمل می‌کند یا خیر.

وی ادامه داد: متوجه نمی‌شوم که چرا در تحویل این سلاح [موشک‌های تاروس] و دیگر سلاح‌ها تردید داریم.

مارکوس زودر فرماندار ایالت «بایرن» و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU) گفت: موشک‌های تاروس به اوکراین کمک می‌کند تا در برابر «حملات مداوم پهپاد و موشک‌ها» از خود دفاع کند.

سارا نانی سخنگوی پارلمانی در سیاست دفاعی حزب سبز آلمان نیز در این باره اظهار داشت: تحویل موشک‌های کروز تاروس به اوکراین بسیار دیر شده است.

بر اساس این گزارش، ماه‌هاست که تماس‌ها برای متعهد شدن ارائه موشک‌های تاروس [به اوکراین] در حزب خود شولتس افزایش یافته است.

آلمان پیشتر بارها از اوکراین حمایت نظامی و تسلیحاتی از جمله تانک‌های «لئوپارد»، ۹۰ دستگاه خوردوی جنگی پیاده نظام «ماردر» و ۲ سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را به کی‌یف ارائه کرده است.

اما برلین تاکنون از ارائه موشک‌های کروز تاروس که اوکراین در ماه می (اردیبهشت/خرداد) ۲۰۲۳ درخواست کرده بود، خودداری کرده است.

بر پایه این گزارش، موشک‌های تاروس بردی بیش از ۳۰۰ مایل دارند و به طور کلی شبیه به موشک‌های کروز «سایه طوفان» هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha