شهید سلیمانی چهره شاخص دشمن‌شناسی در جهان اسلام است

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا دشمن‌شناس و استکبار ستیز بود و همانند او چهره‌ای شاخص دشمن‌شناسی در جهان اسلام وجود ندارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد روز یکشنبه در همایش بین‌المللی «شهید القدس» با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای فاطمیون افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود؛ بلکه راه و منش او مکتب انسان‌ساز و مدرسه درس آموزی برای همگان است و در سالگرد شهادت او و یارانش فرصت مغتنمی برای بازخوانی محورهای مکتب سلیمانی وجود دارد.

وی مهم‌ترین مولفه مکتب سلیمانی را باور و اعتقاد قلبی او به اسلام ناب محمدی دانست و بیان کرد: حاج قاسم به تمام معنا به اهل بیت (ع) باور و علاقه داشت و او در صحنه‌های عملیات به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شد و در جبهه مقاومت علاوه بر حمایت از شیعیان از مظلومان دیگر ادیان همچون مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و اهل سنت حمایت می‌کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: او به آرمان امام خمینی (ره) در دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین جامه عمل پوشاند و در این راه به شهادت رسید، با وجود اینکه تعامل حاج قاسم با حاکمان دنیا بسیار تاثیرگذار بود، اما این موضوع او را از خادمی ملت دور نکرد و همواره چهره آحاد ملت بود.

وی تاکید کرد:شهادت حاج قاسم سلیمانی سبب شد که توطئه ترامپ و دشمنان اسلام نمایان شود و سبب محبوبیت روزافزون او در جهان اسلام شد، به طوریکه امروز بعد از ۴ سال از شهادت او، در سراسر دنیا مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد عنوان کرد: مجاهدت‌های حاج قاسم باعث شد تا در کشورهای اسلامی باور «ما می‌توانیم» احیا شود، به گونه‌ای که جبهه مقاومت برای مبارزه با مستکبران چهره عملی پیدا کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: با عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از هم پاشید و وحشیگری رژیم صهیونیستی در فلسطین سبب شد تا امروز فریاد انزجار و بیزاری از این رژیم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سایر کشورهای اروپایی نیز طنین انداز شود.

وی با بیان اینکه کارنامه آدم‌کشی آمریکا کارنامه‌ای مفصل و طولانی است، تاکید کرد: باید پرسید ارمغان آمریکا برای منطقه چه بوده است؟ آن‌ها با اتهامات واهی به عراق حمله کردند و نزدیک به ۱۰ سال در عراق حضور داشتند اما حاصل حضور آن‌ها چه بود جز گروهک‌هایی چون القاعده و داعش که مولود آمریکا و اسرائیل هستند. زمانی که بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق قتل عام شدند، بنیادهای مدافع حقوق بشر کجا بودند؟ این محفل فرصتی است تا زنان و مردان و جوانان ما از این جنایات آگاه شوند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه اتهام سردار سلیمانی مبارزه با داعش و تشکیل جبهه مقاومت بود، افزود: شهدای کرمان اثبات کردند که اسرائیل و آمریکا هویتی جز آدم‌کشی ندارند و حادثه کرمان تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha