ایجاد سه خانه تیراندازی سهم استان سمنان از طرح ملی است

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ایجاد سه خانه تیراندازی در روستاهای این استان با تخصیص تجهیزات و ملزومات این رشته ورزشی، سهم این استان از یک طرح ملی و در حال انجام است.

محمدتقی علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه خانه تیراندازی در روستاهای استان سمنان طی تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون تیراندازی در دست راه‌اندازی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: خانه تیراندازی روستایی شامل سه خط تیراندازی، اسلحه از نوع تفنگ بادی و دیگر ملزومات است.

وی اضافه کرد: خانه تیراندازی در روستای خیرآباد سمنان، میغان شاهرود و ده سلطان آرادان در دست ایجاد است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرآباد روستایی در یک کیلومتری جنوب شهر سمنان است که حدود سه هزار نفر جمعیت دارد.

روستای میغان در حدود ٢٤ کیلومتری شهرستان شاهرود در محور جاده ای آزادشهر - شاهرود واقع است، میغان از روستاهای بزرگ در بخش بسطام به شمار می‌رود و بیش اط سه هزار نفر جمعیت دارد.

روستای ده سلطان در دهستان حسین‌آباد کردها در شهرستان آرادان قرار دارد و جمعیت آن بالغ به یکهزار نفر است.

این مسوول بیان کرد: استان سمنان در زمینه ورزش تیراندازی مقام‌های رنگارنگ زیادی کسب کرده و در زمینه این رشته ورزشی استعدادهای زیادی دارد و ایجاد خانه های تیراندازی روستایی نقشی مهم در شکوفایی استعدادها و نشاط افزایی در روستاها دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها از اهداف امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون تیراندازی برای ایحاد خانه تیراندازی در روستاها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تخصیص تجهیزات برای توسعه ورزش تیراندازی در ۲‌ هزار روستای کشور طی تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تیراندازی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال اجرا است که سهم استان سمنان ایجاد سه خانه است.

۲۶ هزار و ۹۹۵ ورزشکار استان سمنان نیمه نخست سال ۱۴۰۲ بیمه شدند و با عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی، زیر پوشش این کمیته قرار گرفتند که از این تعداد بیش یکهزار نفر ورزشکار در حوزه بسکتبال هستند.

استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha