منتخبی از چند ویدئو با فناوری‌ رباتیک

تهران- ایرنا- یک پایگاه خبری در آغاز سال جدید میلادی، با انتشار چند ویدئو از تازه‌ترین فناوری‌های رباتیک مرتبط با زندگی روزمره، صنایع پزشکی و هوایی، تبریکی رباتی برای مخاطبان و کاربران خود ارسال کرده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «اسپکتروم»، یکی از رویکردها برای خودیاری (autonomy) ربات‌ها این است که از کارهای انسان یاد بگیرند. این کار در صورتی که داده‌های کافی با کیفیت بالا وجود داشته باشد، می‌تواند بسیار موثر باشد.

سامانه موسوم به Mobile ALOHA یک سیستم کاربری از راه دور (teleoperation) کم هزینه و دربرگیرنده کل بدن برای جمع‌آوری داده از آزمایشگاه IRIS Lab دانشگاه استنفورد است.

این سامانه تحت کنترل یک انسان مجرب می‌تواند بسیاری از کارهایی را که آرزوی انجام آنها توسط ربات ها را داشته‌ایم، به انجام برساند.


کمک رباتیک به بیماران پارکینسون

محققان در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای. پالسون» و دانشگاه بوستون با استفاده از یک ربات نرم و پوشیدنی به یک فرد مبتلا به پارکینسون کمک کردند تا بدون متوقف شدن بتواند راه برود. این لباس رباتیک از سمت پشت پا فرد را به سمت جلو هُل می‌دهد و به بیمار کمک می‌کند تا بتواند به تحرک بیشتری برسد.

این تحقیقات ظرفیت بالقوه حوزه رباتیک نرم برای درمان یکی از نشانه‌های بالقوه خطرناک بیماری پارکینسون را به اثبات می‌رساند و می تواند به مبتلایان به این بیماری امکان دهد تا بار دیگر تحرک و استقلال عمل خود را به دست آورند.

تبریک سال ۲۰۲۴ از شرکت «اسکای‌مول» !

شرکت «کاواساکی رباتیک» نیز با انتشار یک ویدئو از فناوری‌های رباتیک سال نو را تبریک گفته است.

هواپیمایی با افکتورهای جدید

شرکت «آرورا فلایت ساینس» در حال کار روی یک هواپیمای جدید موسوم به «ایکس-۶۵» برای آژانس پروژه‌های پیشرفته دفاعی است. این هواپیما برای آزمایش و اثبات مزایای کنترل جریان فعال (AFC) در مقایس و شرایط پروازی مناسب تاکتیکی طراحی شده است.

این هواپیما در قالب برنامه فناوری کنترل با افکتورهای جدید (CRANE) ساخته شده است.

فناوری رباتیک آشپزخانه‌ای از «مولی رباتیک»

ویدئوی دیگر مربوط به شرکت «مولی رباتیک» است و به نظر می رسد که این شرکت هنوز در حال کار روی فناوری‌های رباتیک عملی برای آشپزخانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha