۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85346544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم مشارکت فعال دانش‌آموزان آبادان در طرح تفکیک زباله از مبدا

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان با بیان اینکه دانش آموزان در طرح تفکیک زباله می توانند نقش فعال داشتبه باشند گفت: تاثیرپذیری، گوش کردن به موارد آموزشی و انعکاس آن به خانواده در کودکان به مراتب بهتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی یکشنبه در آیین افتتاح طرح تفکیک پسماند از مبدا در مدارس آبادان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان به عنوان شهروندانی که مدیریت در آینده به دست آنان خواهد بود، مخاطبان خاص محسوب می‌شوند.

وی افزود: بخش زیادی از زباله مدارس آبادان را کاغذ باطله تشکیل می‌دهد که با بازیافت آن می‌توان از تحمیل هزینه‌ها جلوگیری کرد.

حجت الاسلام غبیشاوی فرهنگ‌سازی را در بازیافت زباله مدارس بسیار با اهمیت خواند و گفت: دانش‌آموزان مدارس در بازیافت زباله نقش به سزایی ایفا خواهند کرد.

امام جمعه آبادان ادامه داد: آموزش اولیا و دانش آموزان در مسائل بهداشتی بسیار ضروری است و خانواده سهم به سزایی در پاکیزگی و رعایت بهداشت خانه و مدرسه دارد.

فرماندار آبادان نیز در این آیین گفت: آموزش صحیح از سنین پایه در راستای حفاظت از محیط زیست، نقطه عطفی در کاهش و حل معضل پسماند ها خواهد بود.

احسان عباسپور اظهار کرد: یکی از راه‌های موثر در مدیریت پسماند، آموزش و فرهنگ‌سازی برای تفکیک پسماند از مبدا و جلب مشارکت شهروندان است.

وی افزود: نهادهای دولتی هرگز نمی‌توانند به تنهایی شهری پاکیزه را تقدیم جامعه کنند و برای اجرایی شدن این موضوع به مشارکت شهروندان به خصوص دانش آموزان نیاز است.

شهردار آبادان نیز در این آیین هدف از برگزاری این آیین را فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از آلودگی آب‌ها، دفع غیربهداشتی زباله و تفکیک از مبدا زباله‌ها اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان سفیران پاکی نقش مهمی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارند.

یاسین کاوه‌پور تصریح کرد: انتقال محل دفع پسماند یکی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری است که برای اجرایی شدن آن با سازمان محیط زیست هماهنگی‌ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: باید در راستای به حداقل رسیدن پسماندهای دفع شده تلاش کافی صورت گیرد تا به محیط زیست آسیب نرسد.

کاوه پور گفت: تفکیک پسماند از مبدا در حفظ محیط زیست و محل زندگی بشریت موثر است و از سوی دیگر به عنوان سرمایه ملی قابل بازیافت، می‌توانند منشا محصولات قابل استفاده باشد.

شهردار آبادان بیان کرد: تفکیک زباله در مقصد از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری است که اکنون در حال اجراست و امیدواریم با گسترش آن در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش،۶۰ هزار دانش‌آموز در ۳۲۳ مدرسه و ۲ هزار کلاس در آبادان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مشغول تحصیل بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha