به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سی جی تی ان، به گفته لی هائو مدیر بخش عملیات «شرکت بین المللی کشتی سازی گوانگژو»، یکی از شرکتهای تابعه «کشتی سازی دولتی چین»، افزایش این سفارشها را میتوان با توانمندی چین در زمینه حفاظت از محیط زیست مرتبط دانست.
لی هائو به «گروه رسانه چین» گفت که حدود ۸۰ درصد از این سفارشها را کشورهای خارجی ثبت کرده اند.
به گفته لی هائو، بیش از ۶۰ درصد سفارشهای فعلی برای ساخت کشتیهای کانتینری دوگانه سوز با سوخت متانول یا گاز طبیعی مایع بوده که در مقایسه با کشتیهای مصرف کننده سوخت فسیلی میتوانند انتشار کربن را تا ۲۰ درصد، اکسیدهای نیتروژن را تا ۸۵ درصد و گوگرد را تا ۹۹ درصد کاهش دهند.
این شرکت سازنده در حال ساخت مجموعهای از کشتیهای بزرگ برای غول کشتیرانی جهانی یعنی «شرکت کشتیرانی مدیترانه»(MSC) است. هر یک از این کشتیها میتوانند بیش از ۱۶۶۱۶ واب(TEU) را در هربار حمل کنند.
اولین کشتی اواخر ژوئیه سال گذشته میلادی(تیر-مرداد) تحویل داده شد و ساخت هشت فروند کشتی دیگر نیز برنامه ریزی شده است که همگی میتوانند با گاز طبیعی مایع تغذیه شوند.
دادههای وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین نشان میدهد که میزان تولیدات کشتیسازی این کشور در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی(دی ۱۴۰۱ - آذر ۱۴۰۲) با ۱۲.۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۳۸.۰۹ میلیون تناژ وزن مرده(dwt) رسید و ۵۰.۱ درصد از کل میزان تولید جهان را تشکیل میداد.
آمار این وزارتخانه نشان داد که سفارشهای جدید با افزایش ۶۳.۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶۴.۸۵ میلیون تناژ وزن مرده(dwt) رسیده و ۶۵.۹ درصد از مجموع تولید جهانی را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.
سفارشات این بخش تا پایان نوامبر سال گذشته میلادی(آذر ماه) به ۱۳۴.۰۹ میلیون تناژ وزن مرده(dwt) رسید و نسبت به سال قبل از آن ۲۹.۴ درصد افزایش یافت. این حجم ۵۳.۴ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد.
نظر شما