روز تشییع حاج قاسم روز رفراندوم جمهوری اسلامی بود

تبریز- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران گفت: روز و مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران، قم، مشهد و کرمان در سال ۱۳۹۸، روز رفراندوم ( همه پرسی ) جمهوری اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، سردار صاحب کریمی روز یکشنبه در رویداد فرهنگی "همگام با حاج قاسم و شهدای مظلوم کرمان" در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز، اظهار کرد: دلیل محبوبیت حاج قاسم در بین مردم و تبدیل شدن وی به الگویی برای همه نسل ها، گریه ها و روضه های وی برای اباعبدالله الحسین (ع) و باورهای مذهبی اش بود.

وی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن دارد و پرچم نظام جمهوری اسلامی به اهتزار درآمده است به واسطه گریه ها و روضه ها برای شهید کربلاست و تا زمانی که ستون خیمه های ما به عمود اباعبدلله استوار باشد آسیبی نخواهیم دید.

کریمی به تهدیدات دشمنان در هر مرحله ای از انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن ما را به مرگ تهدید می کند اما نمی داند که اگر مرگ برای آنها نیستی و نابودی است برای ما هستی و جاودانگی بوده و با کلمه شهادت، به آرامش ابدی می رسیم.

جبهه مقاومت از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد

مدیرکل بنیاد شهید تهران با بیان اینکه جبهه مقاومت شروعش از زمان پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان آغاز شد، مردم در مقابل همه این توطئه ها ایستادند، مقابل منافقان ایستادند و این خود مقاومت بود شهید باکری ها و همت ها وارد میدان شدند و مقاومت را شکل دادند.

کریمی ادامه داد: با اینکه هیچ کدام از سرداران دفاع مقدس، نظامی نبودند اما حماسه آفریدند که نتیجه درس گرفتن آنها در مکتب امام حسین (ع) بود .

وی خاطرنشان کرد: با رشادت های این بزرگواران، ورق برگشت و در حالی که دشمن تا داخل مرزهای کشور پیشروی کرده بود پیروزی های پی در پی به دست آمد.

وی توسل به اباعبدلله الحسین (ع) و حضرت زهرا (س) را عامل بیمه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: همه پیروزی های ما در سال های گذشته به این واسطه بوده و برای تدوام این پیروزی ها و موفقیت ها، باید فرهنگ عاشورا و عشق به امام حسین (ع) را در جامعه رواج دهیم.

توصیه به حجاب فصل مشترک وصیتنامه شهداست

کریمی با بیان اینکه ۲۷ هزار شهید و ۶۱ هزار جانباز در استان تهران وجود دارد، گفت: زمانیکه در بنیاد شهید تهران مسئولیت گرفتم گروهی را برای بررسی وصیتنامه شهدا مامور کردم که نتیجه آن، نکات و توصیه های مشترک در وصیتنامه های شهدا بود.

وی ادامه داد: ۸۰ تا ۹۰ درصد شهدا در وصیتنامه های خود موضوع حجاب و حفظ آن را مورد تاکید قرار داده اند در حالی که در آن زمان؛ وضع حجاب به مراتب بهتر بود و این نشان می دهد که شهدا می دانستند که روزی این موضوع حربه ای برای سوء استفاده دشمنان خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha