اعتبارات خوبی در سفر رییس‌جمهور برای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به استان و مصوبات آن گفت: در دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به استان اعتبارات خوبی برای آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، در سفر دور نخست سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری در بخش آموزش و پرورش ۹ مصوبه برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اعتباری بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تصویب شد که ۷۰ درصد این اعتبارات جذب و هزینه شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

همزمان با دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۴۴ طرح عمرانی نیمه‌کاره باقی‌مانده از قبل با ۷۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تعدادی از این طرح‌ها در حوزه آموزش و پرورش بود.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مساله تربیت، فرهنگ و دین، توجه ویژه‌ شده است و در صدر مسائل کشور قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های مرتبط از جمله کمیته امداد، بهزیستی و ستاد احسان تاکید کرد.

وی با اشاره به توسعه فضای مجازی گفت: در حوزه آموزش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان با همکاری نیروی انتظامی، دادگستری و سایر نهادها مساله را در دستور کار دارد.

محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان

حیدری با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت جمعی از هموطنان گفت: این حادثه تروریستی نشان از هراس دشمن از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و همچنین هراس دشمن از زائران سردار سلیمانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دشمنان با راه شهدا، مکتب شهدا، مکتب حاج قاسم سلیمانی و همچنین زائران مزار ایشان مشکل داشتند و با این اقدام نشان دادند که توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد به همین دلیل زنان و بچه‌های بی‌دفاع را به شهادت رسانند.

به گفته وی، تلاش دشمن این بود که شکاف و ترس بین مردم ایجاد کند تا مراسم با شکوه سالروز شهادت سردار سلیمانی تحت تاثیر قرار بگیرد، در حالی که این دسیسه و ترفند دشمن به نتیجه نرسید و شاهد حماسه بزرگ حضور مردم در مراسم سالگرد سردار سلیمانی و همچنین آیین خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی بودیم.

وی اظهار داشت: فلسفه ملت امام حسین(ع) این است که تهدید باعث عقب‌نشینی و شکاف نمی‌شود و این حملات تروریستی اوج ضعف دشمن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف بعدی دشمن انتخابات و ۲۲ بهمن است، افزود: مردم با حضور پرشور در انتخابات و همچنین ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به دشمن خواهند زد.

حیدری با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار داشت: آموزش و پرورش در افزایش حضور پرشور در انتخابات نقش مهم و اساسی دارد و رای اولی‌ها پاسخ دشمن را قاطعانه خواهند داد.

وی افزود: جوانان و نوجوانان آینده‌سازان ما و افرادی تاثیرگذار هستند و در صحنه‌های مهم انقلاب به عنوان پرچم‌داران انقلاب اسلامی شناخته می‌شوند که با حضور در صحنه‌های مختلف در برابر توطئه دشمن ایستادگی کرده‌اند و امروز این قشر اهداف دشمن و تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز معلمان در خط مقدم و افسران جبهه تبیین هستند، افزود: معلمان مقابل شبهات دشمن دلشان خالی نشود که البته این گونه هم نیست، که اگر نوجوانان و جوانان در مدرسه در مقابل تهاجم فرهنگی مصون شوند، دانشگاه‌ها، جامعه و خانواده هم مصون خواهند شد.

مردم چهارمحال و بختیاری حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha