فیلم| شهیده دهقان در اولین روز خادمی امام رضا(ع)، جانش را اهدا کرد

کرمان - ایرنا - یکی از بستگان شهیده فاطمه دهقان از قربانیان انفجار تروریستی کرمان و اهل خراسان رضوی، با بیان اینکه این شهیده پیش از شهادت وصیت کرده بود اعضای بدنش اهدا شود، این فرآیند را توضیح داد و گفت: امروز شیفت اول خادمی‌اش در حرم امام هشتم بود که با حیاتبخشی به چهار انسان دیگر، اینچنین خدمتش را شروع کرد.

محمود ممتحن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بخشی از وصیت شهید فاطمه دهقانی، فردی که پس از شهادت اعضای بدنش اهدا شد افزود: این کار تروریستی مذبوحانه و ددمنشانه نشانگر این موضوع است که مقاومت راه بسیار خوب و درست است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه چهار سال از شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد، حتی پس از چهار سال نیز دشمنان نمی توانند این همه بصیرت و آگاهی مردم را ببینند و ذلالت و رذالت خود را اینگونه نشان می دهند.

بردار همسر شهیده فاطمه دهقان ادامه داد: پیام ما این است که اگر می خواهید مردم ما را تنبیه کنید، دیدید که فردای آن روز جنایت، مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی پرشورتر از گذشته برگزار شد که این موضوع نشان می دهد سال های آینده نیز همه ارادتمندان به این راه حضور خواهند یافت.

وی تاکید کرد: ما خانواده شهدا از مسئولان تقاضای انتقامی سخت را داریم و اگر این بحث درست و به‌جا پیگیری شود هیچ زمان دشمنان زبون ما جرات چنین کاری را به خودشان نمی دهند.

فاطمه دهقان مجروح حادثه تروریستی کرمان که اهل خراسان رضوی است، مرگ مغزی اعلام شده و خانواده با رضایت و همراهی کامل میل به اهدای اعضای بدن او داشتند که عمل جراحی برداشت اعضا صبح امروز انجام شد؛ وی برادرزاده معاون حقوقی رییس جمهور نیز هست.

به گزارش ایرنا، عمل جراحی مربوط به برداشت اعضای بدن این ایثارگر شهیده ای که بعد از مرگ هم هستی بخش دیگران می شود، در بیمارستان شهیدباهنر کرمان انجام ش.

براساس اعلام پزشکان، کبد، کلیه ها و قلب خانم دهقان قرار است بعد از برداشت و طی هماهنگی های پزشکی در کرمان یا دیگر استان ها مورد استفاده و پیوند بیماران نیازمند قرار گیرد.

گزارشگر: نجمه حسنی

تصویر و تدوین: حامدسالاری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha