احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

زنجان- ایرنا- دوازدهمین مقصد از دور دوم سفر های استانی رئیس جمهور به استان زنجان با احیای طرح های ورزشی بر زمین مانده همراه بود، پروژه هایی که سال ها از عمر عملیات شروع به ساخت آنها سپری می شود و وعده ها برای افتتاح آن به خاطرات سپرده شده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ وزیر ورزش و جوانان در قالب دومین سفر استانی هیات دولت به زنجان روز (جمعه) با حضور در گلزار شهدای "شناط" در شهرستان ابهر و اهدای گل و خواندن فاتحه، یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشت.

کیومرث هاشمی در سفر به استان زنجان، افزون بر بازدید از پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره، چند طرح دیگر ورزشی را نیز افتتاح کرد.

بازدید از سالن ورزشی سه هزار نفری ابهر و استخر شهر هیدج، افتتاح استخر شهر صائین قلعه، افتتاح همزمان ۱۱ پروژه شامل ۱۰ زمین چمن مصنوعی و سالن سرپوشیده روستای کهلا شهرستان خدابنده از برنامه‌های سفر وزیر ورزش و جوانان به استان زنجان بود.

همچنین بهره برداری از سالن ورزشی روستای دیزج آباد و بازدید از روند ساخت ورزشگاه ۱۵ خرداد شهرستان زنجان از دیگر برنامه های سفر وزیر ورزش و جوانان به این استان است.

قرار بود برنامه اعزام کاروان تجهیزات ۳۰ خانه ورزش روستایی نیز در این سفر اجرا شود.

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

سه دستور رئیس جمهور برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری

مهمترین طرح ورزشی زنجان پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این استان بود که با صدور سه دستور رئیس جمهور برای تسریع در اجرای آن همراه شد.

آیت الله رئیسی در این بازدید، دستور داد ضمن واگذاری عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود.

ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۸ سال شهروندان زنجانی به ویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند.

https://irna.ir/xjPrGz

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

فیلم | ورزشگاه امجدیه زنجان در انتظار تخصیص اعتبار در سفر رییس جمهور

رییس هیات فوتبال استان زنجان گفت: ورزشگاه امجدیه یا ۱۵ خرداد شهر زنجان بعد از چندین سال بلاتکلیفی در انتظار تخصیص اعتبار در سفر رییس جمهور است.

https://irna.ir/xjPryJ

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

رونمایی از پوستر رویداد ملی جامعه پرداز با حضور وزیر ورزش + فیلم

پوستر رویداد ملی جامعه پرداز نیز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و چند تن از مسوولان کشوری و استانی در زنجان رونمایی شد.

رویداد ملی جامعه پرداز به منظور هم افزایی کنشگران حوزه خانواده، هویت زن،‌ جمعیت و کاهش طلاق، طرح وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده است که در ۲۷ و ۲۸ دی ماه به میزبانی شهر زنجان برگزار خواهد شد.

رویداد «جامعه‌پرداز» امسال در ۱۸ استان کشور برگزار می شود که زنجان به عنوان هفتمین استان میزبان این رویداد خواهد بود، ضمن اینکه در این رویداد که با حمایت معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار می شود، مجموعه های مردمی و کنشگران این حوزه ها شرکت خواهند کرد.

https://irna.ir/xjPrvQ

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

توزیع تجهیزات ورزشی به ارزش پنج میلیارد ریال در روستاهای زنجان + فیلم

تجهیزات ورزشی به ارزش پنج میلیارد ریال در روستاهای استان زنجان همزمان با سفر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به زنجان در روز جمعه توزیع شد.

این تجهیزات در قالب ۳۰ ست ورزشی توسط ۳۰ دستگاه خودرو به روستاهای استان انتقال یافت.

این تجهیزات شامل میز تنیس روی میز، صفحه دارت، شطرنج و فوتبال دستی است.

وزیر ورزش همچنین با حضور در میز خدمت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به دغدغه های چند مراجعه کننده رسیدگی کرد.

https://irna.ir/xjPrs۶

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

اولویت دولت،‌تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام

وزیر ورزش و جوانان گفت: ساخت پروژه جدید ورزشی در استان‌ها در دستور کار نیست بلکه دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در اولویت قرار داده است.

کیومرث هاشمی در مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای دیزج‌آباد شهرستان زنجان در پاسخ به درخواست اهالی روستا در ساخت مجموعه جدید در این روستا، افزود: اولویت ما تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام است.

در ادامه سالن ورزشی روستای دیزج‌آباد شهرستان زنجان به مساحت هزار و ۴۴۰ متر مربع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی توسط وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

https://irna.ir/xjPrrJ

فیلم | گره‌گشایی وزیر ورزش و جوانان از بلاتکلیفی ۱۵ ساله ۲ استخر ابهر

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان روز جمعه در سفر به شهرستان ابهر از توابع استان زنجان وضعیت ۲ استخر شنا را تعیین تکلیف کرد.

https://irna.ir/xjPrpK

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

افزایش پنج میلیون مترمربع سرانه ورزشی هدیه دولت سیزدهم به مردم

وزیر ورزش و جوانان کشور گفت: با تکمیل چمن های مصنوعی فوتبال در استان‌ها، پنج میلیون مترمربع به سرانه ورزشی کشور افزوده می شود که هدیه دولت سیزدهم به مردم است.

کیومرث هاشمی در حاشیه سفر استانی هیات دولت به زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سرانه ورزشی با تکمیل و افتتاح یک هزار و ۸۲۷ چمن مصنوعی فوتبال تحقق خواهد یافت.

وی اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری از ۱۰ باب چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای شهرستان خدابنده در استان زنجان از مجموع چمن‌های در حال ساخت بودیم که خدمت دولت سیزدهم به قشر ورزش دوست روستانشین بود.

https://irna.ir/xjPrkW

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

افتتاح پروژه‌های نیمه تمام موجب بدبینی مردم

وزیر ورزش و جوانان گفت: افتتاح پروژه‌های نیمه تمام در گذشته موجب بدبینی مردم شد که این رویه را در دولت سیزدهم نخواهیم داشت.

کیومرث هاشمی در بازدید از استخرهای شنای شهرهای هیدج و صایین قلعه ابهر در پاسخ به نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر بدبینی مردم بابت تکمیل نشدن این ۲ طرح ورزشی، افزود: رضایت مندی مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است و در همین راستا تکمیل طرح های اولویت بندی شده را در دستور کار قرار داده ایم.
وی در بازدید از روند ساخت و تکمیل استخر سرپوشیده شهر هیدج شهرستان ابهر، بیان کرد: از پیمانکار خواسته ایم در تکمیل پروژه اهتمام ورزد ضمن اینکه اعتبار آن نیز تامین خواهد شد.
هاشمی افزود: انتظار مردم در تکمیل طرح های نیمه تمام که سال ها بلاتکلیف مانده، به حق است و متاسفانه افرادی که این چنین پروژه هایی را نیمه کاره به بهره برداری رساندند بین مردم بدبینی ایجاد کردند .
وزیر ورزش و جوانان، درخواست پیمانکار پروژه استخر هیدج مبنی بر نیاز ۹۰ میلیارد ریالی جهت تکمیل این طرح را مورد موافقت قرار داد و افزود: این پروژه تامین اعتبار می شود و انتظار داریم پیمانکار در تکمیل آن سرعت ببخشد.

https://irna.ir/xjPrhG

فیلم | بازدید وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه در دست ساخت ابهر

زنجان - ایرنا - کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان روز جمعه در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان در شهرستان ابهر حضور یافت و از ورزشگاه در دست ساخت ابهر بازدید کرد.

https://irna.ir/xjPrh۶

احیای طرح های برزمین مانده ورزش/ ره‌آورد دومین سفر دولت سیزدهم به زنجان

وجود سه هزار طرح نیمه تمام در کشور

وزیر ورزش و جوانان گفت: وظیفه وزارتخانه رسیدگی به امور باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیست و نباید در امور اجرایی ورود کنیم بلکه توسعه ورزش همگانی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پیگیری حل مشکلات قهرمانان در دستور کار است.

کیومرث هاشمی در جمع قهرمانان و نخبگان ورزش و جوانان استان زنجان، افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی، ساماندهی رشته‌ها، ارایه تسهیلات به قهرمانان، زوج‌های جوان و سمن‌ها، پیگیری ایجاد شهرک مسکونی مدال و مراحل استخدامی مدال آوران و اجرای طرح آمایش سرزمین از مهمترین برنامه‌های وزارت ورزش است.

وی بیان کرد: هیات‌های ورزشی نباید به باشگاه داری بپردازند و بر این اساس به زودی قانون باشگاه داری در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و برای تصویب ارایه می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت طرح‌های در دست ساخت کشور، گفت: هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ طرح نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که با وجود محدودیت‌های مالی برای تکمیل آنها تلاش می کنیم.

وی افزود: دغدغه دولت مردمی تکمیل این تعداد طرح نیمه تمام ورزشی در کنار سایر پروژه‌هاست و وزارت ورزش نیز تلاش می کند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اعمال ماده ۲۷ و ۸۸ این طرح‌ها را به اتمام برساند.

https://irna.ir/xjPrvH

فیلم| رهاورد سفر یکروزه وزیر ورزش و جوانان به استان زنجان

https://irna.ir/xjPrZv

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha