شناسایی ۱۰۰ تارنمای داخلی با مضامین توهین آمیز به ساحت شهدا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از شناسایی ۱۰۰ تارنما با هویت معلوم در داخل کشور خبر داد که هم صدا با جریان معاند محتوای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان کرده بودند.

به گزارش ایرنا از پلیس، سرهنگ رامین پاشایی روز شنبه از اجرای طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی خبر داد و گفت : در این راستا ۵۰۰ تارنما سایبری با محتوا مجرمانه احصا شد.

وی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در راستای اجرای طرح ضربتی و عملیاتی مذکور بالغ بر ۵۰۰ تارنمای حاوی محتوای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدا که هم آوایی با جریانات تولید شده معاندان در خصوص حوادث تروریستی کرمان کرده بودند، احصاء شدند و تحت پایش های سایبری قرار گرفتند .

این مقام مسئول ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ فقره تارنما در این خصوص با هویت معلوم در داخل کشور شناسایی شد و رسیدگی به آنها در دستور کار قرار گرفت که در این رابطه ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تحت اقدامات مقتضی از قبیل دستگیری، احضار، تذکر و حذف محتوای مجرمانه قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به تماس های مکرر هموطنان با این پلیس مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با هنجارشکنان و عوامل تشویش اذهان عمومی اجرای این طرح به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از همراهی کاربران فهیم و ولایت مدار در شناسایی و معرفی عوامل هنجار شکن به این پلیس قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز دادستان کل کشور به همه دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستور داد تا با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برخورد قاطع داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در پی حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان و حرمت‌شکنی معدود افراد غافل و معاند در فضای مجازی، خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستور داد: با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص غافل یا معاندی که بعد از حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنند، لازم است به قید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظام، ضمن رصد جامع، بهنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه‌ای، همه عوامل و مرتکبین مرتبط با موضوع و دارای مسئولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضایی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.

شناسایی ۱۰۰ تارنمای داخلی با مضامین توهین آمیز به ساحت شهدا

به گزارش ایرنا، عصر چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

یک روز پس از حادثه داعش با صدور اطلاعیه ای مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفت و پس از آن وزارت اطلاعات شامگاه جمعه - ۱۵ دی - در اطلاعیه‌ای از کشف و شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ تروریست‌ها و شناسایی اقامتگاه مورد استفاده‌ دو تروریست معدوم در حومه‌ شهر کرمان و بازداشت ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ اقامتگاه مذکور خبر داد و اعلام کرد که ۹ نفر از شبکه‌ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

آمار اولیه این عملیات تروریستی ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم بود که اکنون با گذشت چهار روز، این آمار به ۹۱ شهید رسیده و تعداد مجروحان بستری در بیمارستان ها نیز ۱۰۲ نفر است. برخی پیکرهای شهدای این حادثه روز گذشته در گلزار شهدای کرمان خاکسپاری شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha