فرماندار گناباد:‌ مسوولان متمایل به جانبداری از نامزدهای انتخاباتی،‌ استعفا دهند+فیلم

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ مسوولان دستگاههای اجرایی به هیچ عنوان حق جانبداری از نامزدهای انتخاباتی را در انتخابات امسال ندارند و هر مسوولی که متمایل به این جانبداری است باید در سریعترین زمان ممکن از مسوولیت خود استعفا دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد افزود:‌ هر گونه جانبداری مسوولان و استفاده از امکانات ادارات برای جانبداری از نامزدهای انتخاباتی تخلف و ظلم و خیانت است و هیج مسوولی حق انجام چنین اقدامی را ندارد.

وی تاکید کرد:‌ همه مسوولان موظفند از ظرفیتهای ادارات تابعه خود برای برگزاری باشکوه و بسترساز حضور حداکثری مردم در انتخابات امسال در شهرستان گناباد بهره بگیرند.

فرماندار گناباد گفت: مسوولان ادارات و سازمانها باید در صورت اعلام نیاز از سوی فرمانداری، نیروی انسانی و امکانات و وسایل نقلیه خود را در خدمت برگزاری انتخابات قرار دهند.

نصیری افزود:‌ انتخابات از جایگاه خاصی در قانون اساسی جمهوری اسلامی برخوردار است و این از مصادیق بارز نظام مترقی مبتنی بر ولایت فقیه و اندیشه حکومت اسلامی است و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر مشارکت پرشور مردم و برگزاری انتخابات سالم تاکید کرده اند.

وی ادامه داد:‌ در انتخابات کشور ما اهمیت خاصی به استفاده از ظرفیت مردم شده است و علاوه بر اهمیت حضور گسترده آحاد جامعه در انتخابات در هیاتهای اجرایی و نظارت انتخابات هم از ظرفیت مردم استفاده می‌شود و بیشترین تعداد اعضای آنها را گروههای مردمی تشکیل می دهند.

هیات نظارت شورای نگهبان از مجموع ۵۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان صلاحیت ۳۴ نفر را تایید کرد.

بر اساس بند (ب) ماده ۶۳ قانون انتخابات داوطلبانی که صلاحیت‌ آنها مورد تأیید قرار نگرفته یا احراز صلاحیت نشده اند از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ دی ماه می توانند مراتب اعتراض خود را در سامانه الکترونیکی شورای نگهبان به آدرس davtalab.shora-gc.ir ثبت کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در افزون بر ۱۳۱ شعبه اخذ رای شهرستانهای گناباد و بجستان برگزار می شود و ۲ هزار و ۶۲۰ نفر دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این شهرستانها هستند.

مردم شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha