نمایشگاه عرضه دستاوردهای بانوان در خرم آباد برپا شد

خرم‌آباد - ایرنا - نمایشگاه عرضه دستاوردهای بانوان در حوزه صنایع دستی و مد و لباس روز شنبه در خرم آباد برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان روز شنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این مجموعه به مناسبت هفته زن، بزرگداشت مقام مادر و در راستای برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برپا شده است.

وی گفت: نمایشگاه عرضه دستاوردهای بانوان به منظور دیده شدن توانمندی‌ و دستاوردهای این قشر و معرفی فعالان حوزه مد و لباس دایر شد.

وی ادامه داد: ۱۰ غرفه در این نمایشگاه انواع صنایع دستی، غذایی، گیاهان دارویی و لباس ایرانی، اسلامی و سنتی لرستان را تا ۱۸ دی ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۸ در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد ارائه می کنند و در نهایت نیز نمایشگاه فصلی از طرح‌ و ایده‌های برتر حوزه مد و لباس استان برپا خواهد شد.

فریبا ولی پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان نیز با بیان اینکه ظرفیت های حوزه بانوان در این نمایشگاه معرفی می شودگفت: هفته آینده جلسه هماهنگی ایجاد و راه اندازی بازارچه های دائمی برای فروش محصولات زنان در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساس توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار ارایه آموزش های لازم بر مبنای علاقه مندی و استعداد این افراد است، اظهار داشت: در این راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و تامین اعتبار مورد نیاز در راستای اشتغالزایی این افراد وسایل و تجهیزات مورد نیاز در زمینه خیاطی، قالیبافی، مشاغل خانگی و بسته بندی تامین شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد این طرح انجام شده است و ظرف ۲ ماه آینده اعتبارات لازم جهت تکمیل این طرح تخصیص خواهد یافت تا اشتغالزایی ۸۵۰ زن سرپرست خانوار فاقد پوشش نهادهای حمایتی محقق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha