شصت و پنجمین دفتر مشاوره شغلی اصفهان در فلاورجان دایر شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: شصت و پنجمین دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی استان بعنوان کاریابی تخصصی در رشته‌های فنی و مهندسی در شهر «بهارانِ» فلاورجان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان روز شنبه به نقل از میثم مداحی افزود: این کاریابی به منظور افزایش بکارگُماری دانش‌آموختگان دانشگاهی و کاهش نرخ بیکاری دانشگاهیان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: کاریابی‌ها باید در مسیر آینده‌پژوهی، اقدام به تحلیل و هدایت بازار کار در مسیر شغل‌های مورد نیاز جامعه بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اظهار داشت: تربیت نیروی ماهر باید بعنوان هدف دانشگاه‌هایی مانند جامع علمی کاربردی باشد و دانش‌افزایی در راستای مهارت‌افزایی انجام شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: راه اندازی این کاریابی‌ در کاهش میزان بیکاری قشر تحصیل کرده شهرستان فلاورجان موثر خواهد بود.

غلامرضا مالکی افزود: ثبت اطلاعات کارجویان و کارفرمایان و ارائه فرصت‌های شغلی موجود در شهرستان فلاورجان برای تسهیل در فرآیند بکارگماری از دیگر اهداف افتتاح این کاریابی در این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، شصت و پنجمین دفتر مشاوره شغلی و کاریابی اصفهان استان در دانشگاه جامع علمی کاربردی بهاران شهرستان فلاورجان افتتاح شد.

این مراسم با حضور تعدادی از مدیران و معاونان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علمی کاربردی استان و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اصفهان برگزار شد.

بر اساس آمار و اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه جستجوی شغل، ۴۹ درصد کارجویان ثبت‌ شده دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و ۵۱ درصد متقاضیان کار نیز فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

همچنین ۶۲ درصد کارجویانی که به ثبت درخواست‌های شغلی در سامانه اقدام کرده‌اند فاقد مهارت بوده و حدود یک‌ سوم متقاضیان دارای مهارت هستند.

۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی،۲۵۰ هزار واحد صنفی و یک میلیون و ۹۰ هزار کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که با احتساب خانواده‌هایشان ۶۴ درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند.

فلاورجان در ۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد و بهاران، یکی از شهرهای جدید این شهرستان در حاشیه زاینده رود و در غرب اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha