قربانی: به مربی خارجی اعتقادی ندارم؛ مشکلات تیراندازی زیاد است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تیراندازی، گفت: سیدمهدی هاشمی که سابقه ریاست در فدراسیون را دارد، مطالبات گذشته خود را از ما گرفت که این مساله مشکلات بسیاری را ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری خود به مشکلات پیش آمده برای این فدراسیون اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود همه مشکلات، در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی هم توجه کرده‌ایم. در این مدت ۶۲ بار سفر استانی داشتم تا از نزدیک با شرایط آشنا شویم. با ستاد مواد مخدر هم تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندیم و در ۲هزار روستا سالن تیراندازی راه‌اندازی کردیم تا به نوعی اهدافی که داریم را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در هر روستا، دو تفنگ و دو دستگاه سیبل و ساچمه رایگان اهدا کردیم. می خواهیم ورزشکاران جذب این رشته شوند چراکه ۱۹۰ مدال جهانی در تیراندازی وجود دارد و این یک فرصت برای همه ماست. از سویی دیگر اهداف‌پروازی فعال نبود اما الان در این رشته به مدال رسیده‌ایم.

رئیس فدراسیون تیراندازی، گفت: با وجود گرفتاری‌ها و بدهکاری‌ها، ۱۵ اعزام بین‌المللی داشتیم که ۲۵ مدال در آن کسب شده است. اکنون تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه در اندونزی هستند و در همین هفته هم اعزام به کویت برای کسب سهمیه المپیک در اهداف پروازی را داریم. در این مدت با وجود همه مشکلات از کمیته ملی المپیک و ارگان‌های دیگر کمک گرفتیم تا بخشی از هزینه‌های اعزام را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: از زمانی که مسئولیت فدراسیون را بر عهده گرفتم، حقوق و حق‌الزحمه همه نفرات را دو روز قبل از پایان‌ هرماه پرداخت می‌کردم اما امروز ۱۶ دی‌ماه است و هنوز حقوق‌ها را نداده‌ایم. این به مطالباتی برمی‌گردد که مهدی هاشمی بابت دوره ۹ ساله حضورش در فدراسیون برداشت کرده است. ما اعزام به هند داشتیم که نفرات سه ماه در اردو بودند، اما هاشمی مبلغی که مربوط به سفرها و هتل‌ها بود و نزدیک به ۳۱ هزار یورو می‌شد را برداشت کرد. چرا آن زمان این مبلغ برداشت نشده است؟

قربانی ادامه داد: اعزام تیم انجام نشد و بعد از آن او حکمی را از اداره کار گرفت که حساب‌های ما را بست، در حالی که باید حقوق و مزایا را برای هانگژو تامین می‌کردیم. قبل از مسابقات اندونزی هم حساب باز شد، اما ۲۰ روز بعد حکم تجدیدنظر دیوان را گرفت و حساب‌ها دوباره بسته شد. شما چه کاره هستی که به حساب بچه‌ها بخواهید پول بریزد؟! ۴۵ میلیارد هزینه سفرهای ما شد که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نصف آنها را دادند و باقیمانده‌اش را خودمان تامین کرده‌ایم. الان هم با قرض و پول شخصی اعزام کردیم. ما چقدر باید مظلومیت بکشیم؟ البته ما با قدرت کارمان را می‌کنیم و توصیه می‌کنم که هاشمی برود و این پول را ببیند که حقش بوده است یا نه؟!

وی خاطرنشان کرد: در باکو بدون اجازه سرپرست و مربی وارد سالن شده و روحیه و هوای نفرات را به هم ریخته است. خودش ۹ سال رئیس فدراسیون بوده، الان با چه نیتی و منظوری به سالن مسابقه رفته است؟ امیدواریم با نیت پاک و خالص این کار را کرده باشد. وجدان من ناراحت است که چرا باید حقوق عقب بیفتد و ارز قرض کنیم. ما وابسته به سلاح و تجهیزات و مهمات هستیم. تیراندازی پرمدال است و باید به آن توجه شود. ما را مثل والیبال و بسکتبال می‌بینند که نباید اینگونه باشد. فشنگ چند میلیون است؟ از کجا باید این پول را بیاوریم؟

این مقام مسئول تصریح کرد: هاشمی رئیس سابق فدراسیون چند بار از وزیر پیگیری کرد، من گفتم که پول نداریم و الان هم نمی‌توانیم بدهیم، اما سجادی وزیر ورزش دستور پرداخت داده بود. ما با هیئت رئیسه صحبت و توافق کردیم که هزینه‌های سفر هاشمی را بپردازیم. او باید در زمان حضورش در فدراسیون این پول‌ها را برداشت می‌کرد، نه الان که حضور ندارد. از نظر حقوقی ما تابع هیئت رئیسه هستیم، ضمن اینکه وزیر هم دستور داده بود و نمی‌شد مخالف دستور وزیر قدم برداریم.

قربانی تاکید کرد: روزی که آمدیم ۴ میلیارد بدهکاری به صنایع دفاع داشتیم که پرداخت کردیم. در اینجا باید بابت همکاری و تعامل خوبی که با ما داشتند تقدیر و تشکر کنیم. یکی از مشکلات ما مهمات بود که آن را با همکاری دوستان سامان‌دهی کردیم.

وی در مورد امکان حضور مربی خارجی، بیان کرد: برخی می‌گویند باید مربی خارجی بیاوریم اما به مربی خارجی اعتقادی ندارم، چراکه خودمان بهترین‌ها را داریم. کی‌روش هر ماه چند صد میلیون می‌گرفته، ولی چه تغییری داده است و بچه‌ها چه تغییری کرده‌اند؟ در تیراندازی هم همین است. توان داخلی داریم، اما برخی نفرات می‌خواهند که مربیان خارجی بیایند.

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: در ۸ سال جنگ تحمیلی نشان دادیم بهترین‌ها را داریم. من از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزس درخواست دارم، حمایت بیشتری از فدراسیون داشته باشند. حضرت آقا فرمودند ایران قوی، ورزش قوی می‌خواهد و همه ما باید امکانات را تامین کنیم، چرا که استعداد لازم را داریم. باید برنامه‌ها را دنبال کنیم و نباید متوقف شویم. اگر دست روی دست بگذاریم، شکست می‌خوریم. بچه‌های ما توانمند و باهوش هستند، اما گاهی اوقات کسانی می‌آیند که اختلاف به وجود می‌آورند و سعی کرده‌ام دست این افراد را کوتاه کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha