رسانه‌ها موثرترین عوامل در فرهنگ‌سازی هستند

تبریز - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها موثرترین عوامل جامعه در عرصه فرهنگ‌سازی هستند.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا احمدی» شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه رویداد رسانه ای «تبریزنگار ۲» در مجموعه «کتاب‌شهر ایران» با تاکید بر اینکه مشارکت فعال و موثر عموم مردم در برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: برای تحقق این موضوع، بهترین ابزارها، بسترسازی، فرهنگ سازی، آگاهی دهی و آموزش به مردم است و بر این اساس خبرنگاران و رسانه ها می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه از رسانه ها و خبرنگاران انتظار می رود زبان گویای مردم و نماینده افکار عمومی در رساندن مطالبات و انتظارات مردم به مسوولان و پاسخگو کردن آنان به مردم باشند، اظهار کرد: این قشر فرهیخته می توانند در جلب مشارکت مردم ساز و کار ارایه دهند و برای ایجاد تفاهم بیشتر بین مردم و مسوولان گام های مهمی بردارند.

مدیریت شهری تبریز در اجرای برنامه های اجتماعی در مرحله «تاتی تاتی» است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز گفت: ایجاد ارتباط، تعامل و تفاهم هرچه بیشتر با مردم از دغدغه های مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر است و رسانه ها می توانند فاصله بین مردم و مسوولان را به حداقل برسانند.

احمدی، با اشاره به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر در اجرای برنامه های اجتماعی در مرحله «تاتی تاتی» بوده و قدم های اول را برمی دارد.

وی با گلایه از اینکه برنامه های فرهنگی آنچنان که باید و شاید در سطح جامعه دیده نمی شود، یادآور شد: مردم کمتر از اجرای این برنامه ها آگاه می شوند و باید رسانه ها برای ترویج مسایل فرهنگی، برنامه های یاد شده را بیشتر انعکاس دهند.

احمدی، افزود: نقدهای اصحاب رسانه به دیده منت مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر است و نقدهای آنان را می پذیریم و اگر این نقدها توام با پیشنهاد باشد، مفیدتر خواهد بود.

رسانه‌ها موثرترین عوامل در فرهنگ‌سازی هستند

ایجاد نشاط و جریان سازی تولید محتوا در رسانه ها از اهداف برگزاری رویداد رسانه ای «تبریزنگار» است

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: رویداد رسانه ای «تبریزنگار» با هدف ایجاد نشاط در بین رسانه ها و جریان سازی تولید محتوا در آن ها از سوی این سازمان برگزار می شود تا اهالی رسانه بیشتر وارد صحنه جامعه شوند.

«امیر نصیربیگی»، با تاکید بر اینکه در برگزاری این رویداد هنوز به مرحله ایده آل نرسیده ایم، افزود: در دومین رویداد رسانه ای تبریزنگار بازخوردهای مثبتی از اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به تبریزنگار یک دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی رسانه در سطح استان به ویژه تبریز موضوع تولید محتوا است، اظهار کرد: با وجود تعداد زیاد رسانه و فعالان رسانه ای در این استان، کمتر تولید محتوا در رسانه ها دیده می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: باید رویدادهای مختلفی مانند تبریزنگار در سطح استان و تبریز طراحی و اجرا شود تا خبرنگاران و رسانه ها به تولید محتوا رغبت بیشتری نشان دهند.

نصیربیگی، با اشاره به استقبال از نقدهای خبرنگاران و رسانه ها، ادامه داد: نقدها باید منشا اصلاح و سازندگی باشند و حریم های اخلاقی در آن ها رعایت شود زیرا این نوع نقدها در ارتقای کمی و کیفی برنامه ها به مسوولان کمک می کند.

وی از اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه تبریز خواست در اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این سازمان مشارکت کنند تا با همگرایی هم، برنامه های مختلفی در این عرصه در سطح شهر اجرا شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از پوستر رویداد رسانه ای تبریزنگار ۳ در موضوعات «روایت آذربایجان»، «رمضان در آیینه نوروز» و «مدیریت شهر در زمستان» رونمایی شد و از آثار خبرنگاران و عکاسان منتخب رویداد رسانه ای تبریزنگار ۲ با اهدای جوایزی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha