تکمیل مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت در انتظار تسهیلات بانکی

گچساران- ایرنا- مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت یکی از طرح های نیمه تمام و برجا مانده از دولت های گذشته است که بعد از ۱۷ سال در دولت سیزدهم جانی دوباره گرفت و با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست و هم اکنون واحد های تولیدی این طرح اقتصادی در انتظار تسهیلات بانکی هستند.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرای مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت در سال ۱۳۸۵ آغاز شد که کمبود اعتبار در سال های گذشته مانند زخمی بر پیکر این طرح کشاورزی مانده بود .

تکمیل و بهره برداری مجتمع گلخانه سرابیز و پرداخت تسهیلات بانکی از مهمترین درخواست های کشاورزان و مردم از دولت و مسئولان است و می تواند به رشد و توسعه این منطقه کم برخوردار کمک کند.

کشاورزی ظرفیتی مهم برای توسعه پایدار، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش درآمد مردم مناطق روستایی در باشت است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.

سید صمد منصوری با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۵ میلیارد ریال به این طرح کشاورزی اختصاص یافت ، بیان کرد: شهرک گلخانه ای فدک سرآبیز باشت با ۳۴هکتار مساحت ، ۴۳ واحد گلخانه‌ای در حال ساخت دارد.

وی ابراز کرد: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته( گلخانه ها) یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.

منصوری اظهار کرد: با بهره برداری از این شهرک گلخانه ای سالانه بیش از سه هزار تن محصولات گلخانه ای تولید خواهد شد.

تکمیل مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت در انتظار تسهیلات بانکی

وی تصریح کرد: تاکنون برای احداث شهرک گلخانه‌ای فدک سرآبیز باشت، ۴۰میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت ها هزینه شده است.

اعتبار مورد نیاز مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت نیاز است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز شهرک گلخانه ای فدک باشت در آینده نزدیک این طرح تکمیل خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه زیرساخت های شهرک گلخانه ای باشت بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، ادامه داد: این مجتمع گلخانه ای بزرگ با هدف ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد و احداث می شود.

منصوری تصریح کرد: در واگذاری این واحدهای تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیل بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه بود . تمام این گلخانه ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند.

هزینه بیش از هفت هزار میلیارد ریالی دولت در بخش کشاوری باشت

فرماندار باشت گفت: دولت سیزدهم بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان باشت هزینه کرده است.

تکمیل مجتمع گلخانه فدک سرابیز باشت در انتظار تسهیلات بانکی

نادر گرامی ابراز کرد: این میزان اعتبار برای توسعه زیر ساخت های کشاورزی از جمله کشاورز کارت، دامدار کارت، تامین آب و برقی کردن چاه ها و خرید ماشین آلات کشاورزی هزینه شده است.

متقاضیان مجتمع گلخانه ای باشت در انتظار تسهیلات بانکی هستند

گرامی ابراز کرد: آب مجتمع گلخانه ای فدک باشت از یک حلقه چاه کشاورزی تامین می شود. یک واحد ۶ هزار متر مربعی این گلخانه هم اکنون فعال می باشد و ۲ واحد دیگر با مساحت ۱۲هزار متر مربع در حال اسکلت بندی است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت تصریح کرد: در صورت تامین و پرداخت تسهیلات بانکی تمام واحد های این مجتمع فعال خواهد شد.

محمد انصاری افزود: به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

شهرستان باشت با اقلیم متنوع آب و هوایی، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی پرتلاش به ویژه سکونت ۱۴هزار نفر در مناطق روستایی می تواند محلی مناسب برای رونق تولید محصولات کشاورزی ، کمک به امنیت غذایی ، خودکفایی مردم منطقه وکمک به تولید ملی باشد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha