تمرینات کشتی آزاد؛ گوش شکسته‌ها در اندیشه پرواز پاریس + فیلم

تهران- ایرنا- نخستین دوره تمرینی آزادکاران در سال ۲۰۲۴ میلادی برای فتح پاریس در تابستان پیش‌رو در کمپ تیم‌های ملی در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از اردوی آماده‌سازی آزادکاران در سال ۲۰۲۴ روز (گذشته) در کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار شد. ملی‌پوشان حاضر در اردو به ۲ گروه تقسیم شدند. گروهی از آزادکاران ایران زیر نظر اباذر اسلامی به تمرینات بدنسازی پرداختند و گروهی نیز با محسن کاوه سرمربی تیم ملی تمرینات تکنیکی و تاکتیکی را مرور کردند. در این تمرینات محسن کاوه، اکبر بهتری، مهدی تقوی و احسان لشکری حضور داشتند. همچنین علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دقایقی در سالن حضور پیدا کرد و صحبت دوستانه‌ای با برخی آزادکاران داشت.

در این اردو چهره‌های جدیدی مانند عباس ابراهیم‌زاده، علی خرمدل، هادی وفایی‌پور، مبین عظیمی و حسین ابوذری حضور داشتند.

تمرینات کشتی آزاد؛ گوش شکسته‌ها در اندیشه پرواز پاریس + فیلم

کادرفنی که بعد از رفتن پژمان درستکار تغییر و تحول فراوانی را به خود دیده اکنون با شرح وظایف مشخص در سالن بر تمرین ملی‌پوشان نظارت دارد. مهدی تقوی دارنده نشان طلای قهرمانی جهان بر تمرینات سبک وزن‌ها نظرت داشت و اباذر اسلامی نیز به صورت اختصاصی با امیرحسین زارع به تمرین مشغول بود. اکبر بهتری و احسان لشکری نیز به تناوب تمرین آزادکاران را زیر نظر داشته و در کنار مرور فن با آنها، تذکراتی نیز به گوش شکسته‌ها می‌دادند.

تمرینات کشتی آزاد؛ گوش شکسته‌ها در اندیشه پرواز پاریس + فیلم

نفراتی مانند حسین ابوذری، امیررضا معصومی، امیرعلی آذرپیرا، امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی و یونس امامی بیشتر تمرینات بدنسازی و طناب‌زنی را مرور می‌کردند. هادی وفایی نیز در سالن حضور داشت اما کمتر به تمرین مشغول بود. وفایی‌پور که تخصص خاصی در رشته بدنسازی دارد با اندام ورزیده بیشتر به چشم می‌آمد. کامران قاسمپور یکی از غایبان این تمرین بود.

محسن کاوه که جانشین پژمان درستکار شده بود بر تمرینات تمام ملی‌پوشان نظارت و تذکراتی به نفرات حاضر در سالن می‌داد.

حدود ۳۰ کشتی‌گیر در این تمرینات حضور داشتند که شماری از آنان روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه راهی زاگرب خواهند شد تا در رقابت‌های اوپن این کشور حضور داشته باشند. امیررضا معصومی، امیرحسین زارع، یونس امامی، کامران قاسمپور، هادی وفایی‌پور و امیرعلی آذرپیرا از شاخص‌ترین نفرات اعزامی به زاگرب هستند.

اباذر اسلامی تنها بازمانده از کادر فنی پژمان درستکار بود که دقایق زیادی از تمرین به صورت اختصاصی با امیرحسین زارع به تمرین پرداخت. اسلامی در زمان درستکار نیز به صورت اختصاصی با زارع تمرین می‌کرد و به نظر می‌رسد وی با پیشنهاد قهرمان جهان در کادر فنی آزادکاران ماندگار شده است.

در سالگرد غلامرضا تختی نیز شماری از کشتی‌گیران و ملی‌پوشان نیز با زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره این جهان پهلوان را گرامی داشته و او را معیار و ملاک پهلوانی در ورزش ایران دانستند. محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز در این خصوص گفت: آنچه از تختی برای ورزش ایران به یادگار مانده است سجایا اخلاقی است که به معیار و متر پهلوانی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha