۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85345446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین جای شمال برای مسافرت و اجاره ویلا

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85345446
بهترین جای شمال برای مسافرت و اجاره ویلا

شهرهایی زیادی در ایران وجود دارد که مهم ترین مقاصد برای سفر و اجاره ویلا به شمار می‌روند، اما اگر بخواهیم به طور مشخص یک بخش از ایران را برای مسافرت و اقامتی چند روزه در ویلا انتخاب کنیم قطعا اولین و جذاب‌ترین گزینه شمال است. زیبایی‌های شمال محدود به یک شهر نیست.

شهرهایی زیادی در ایران وجود دارد که مهم ترین مقاصد برای سفر و اجاره ویلا به شمار می‌روند، اما اگر بخواهیم به طور مشخص یک بخش از ایران را برای مسافرت و اقامتی چند روزه در ویلا انتخاب کنیم قطعا اولین و جذاب‌ترین گزینه شمال است. شمال هم محدود به یک شهر نیست و تک تک شهرهای این خطه سرسبز ارزش حداقل یک روز ماندن را دارد. اما این بار قرار است با بهترین جاهای شمال برای مسافرت و اجاره ویلا آشنا شوید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین جای شمال برای سفر و اقامت کجاست؟

وقتی از شمال صحبت می‌کنیم منظورمان شهرهای سه استان بزرگ گیلان، مازندران و گلستان است. تنوع جاذبه‌های شهرهای شمالی به قدری زیاد است که انتخاب مقصد را برای سفر دوستان سخت می‌کند. بنابراین اگر قبل از سفر لیستی از جاذبه‌ها را در اختیار داشته باشید و بدانید در کدام قسمت‌ها می‌توانید اقامت آسان‌تری داشته باشید کار برای شما راحت‌تر و سفر دلنشین‌تر می‌شود.

حتما می‌دانید که نیمی از لذت سفر به شمال مربوط به اقامت در ویلاهای آن است. به هر حال هر شهری برای یک نوع اقامت مناسب است. همانطور که اجاره آپارتمان مبله در تهران بهترین گزینه برای اقامت در پایتخت است، اجاره ویلا هم مشخصه اصلی سفرهای شمالی است.

سد لفور سوادکوه

یکی از زیباترین جاذبه‌های شمال سد لفور است که در شهرستان سوادکوه روستای لفور واقع شده است. لفور یک منطقه جنگلی بسیار وسیع است که یکی از زیباترین سدهای ایران را در خود جای داده است. این سد بزرگترین سد خاکی ایران است که دریاچه‌ای پشت آن قرار گرفته است. جنگل‌های لفور نیز جذابیت ویژه‌ای دارند و قدم زدن در میان درختان تنومند تجربه‌ای شگفت انگیز برایتان به همراه خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت سوادکوه یک گزینه مناسب برای اقامت و اجاره ویلاست.

جنگل های دالخانی رامسر

بهترین جای شمال برای مسافرت و اجاره ویلا

رامسر نگین شهرهای شمالی است و پر از جاذبه‌های شگفت انگیز و زیباست. اگر به رامسر سفر کردید بهتر است حتما چند روزی را در این شهر زیبا توقف داشه باشید تا بتوانید از تمام زیبایی‌های شهر دیدن کنید. در یک کلام می‌توان گفت بهترین جا برای اجاره ویلا در شمال و اقامت شهر رامسر است.

یکی از زیباترین جاذبه‌های رامسر جنگل‌های زیبای دالخانی است. این جنگل در منطقه‌ای کوهستانی و بالاتر از دریا قرار گرفته و آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد. جاده پیچ در پیچ، درختان سر در هم کشیده و مه غلیظ تنها بخشی از زیبایی‌های این جنگل هستند.

فیلبند مازندران

بهترین جای شمال برای مسافرت و اجاره ویلا

یکی از زیباترین ییلاقات مازندران روستای فیلبند است که در میان اقیانوسی از ابرها شناور است. یکی از جذابیت‌های اصلی این روستا مه غلیظی است که گاهی روستا را در بر می‌گیرد. بگذارید بگویم در سفر به فیلبند در نقطه‌ای قرار می‌گیرید که ابرها زیر پایتان هستند! مطمئن باشید این جذاب‌ترین تجربه‌ای است که در تمام طول عمرتان خواهید داشت. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در سفر به ارتفاعات فیلبند تجهیزات لازم را با خودتان ببرید و حتما یکی دو روزی را در این منطقه اقامت داشته باشید.

مازیچال کلاردشت

یکی دیگر از زیباترین روستاهای سرسبز شمال روستای مازیچال کلاردشت است که سفر و اقامت در این روستا تجربه‌ای جذاب و دلنشین خواهد بود. این روستا 2600 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و چشم اندازی بسیار زیبا دارد. در سفر به این روستا شاهد پدیده‌ای به نام اقیانوس ابرها خواهید بود. یعنی همان پدیده‌ای که در ارتفاعات فیلبند دیده می‌شود. ابرها زیر پاهایتان شناورند. اما اگر هوا صاف باشد می‌توانید از ارتفاعات مازیچال شهر سبز چالوس را زیر پایتان مشاهده کنید.

ساحل گیسوم انزلی

بهترین جای شمال برای مسافرت و اجاره ویلا

ساحل گیسوم یکی از زیباترین سواحل شمالی است که در بندر ازلی واقع شده و یک مقصد جذاب برای تجربه اقامتی ساحلی است. درواقع می‌توان گفت اجاره ویلا انزلی هم یک انتخاب درست و منطقی است؛ چراکه این بندر زیبا هم یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که چند روزی اقامت در آن خالی از لطف نیست.

برای رسیدن به ساحل گیسوم باید از دل جنگل‌های سرسبزی که دو طرفش را درختان بلند احاطه کرده‌ اند بگذرید. این ساحل علاوه بر زیبایی طبیعی، امکانات تفریحی فراوانی هم دارد که آن را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل کرده است.

جنگل‌های دو هزار تنکابن

اگر جزو افرادی هستید که گشت و گذار در جنگل را به قدم زدن در ساحل ترجیح می‌دهند جنگل‌های دو هزار تنکابن بهترین گزینه برای شما خواهند بود. این جنگل‌ها دارای طبیعیتی بکر و جذاب هستند به طوری که بعضی بخش‌های آن هنوز هم هیچ انسانی را به درون خود راه نداده است. به هرحال این منطقه یکی از بهترین گزینه‌ها برای جنگل نوردی و کوه پیمایی در شمال است که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد و همین می‌تواند بهانه خوبی برای اقامتی کوتاه در تنکابن باشد.

متل قو مازندران

دیگر لازم نیست بگوییم که یکی از معروف‌ترین متل‌های ایران همین متل قوی مازندران است و اصلا هم لازم نیست اشاره کنیم که یکی از بهترین جاهای برای اقامت در شمال شهر زیبایی سلمانشهر است که به دلیلی به متل قو معروف شده است. جالب است بدانید که متل قو از یک سمت به جنگل و یک سمت به دریا می‌رسد و گزینه‌ای بسیار مناسب هم برای دریا دوستان و هم جنگل دوستان است.

ماسوله گیلان

اصلا از محالات است که به شمال سفر کنید و ماسوله را نبینید. اولین روستای پلکانی ایران ماسوله نام دارد که با منظره زیبایی که دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان شده و مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این روستا پشت بام هر خانه حیاط خانه‌ای دیگر است و به این ترتیب کل روستا با هم همسایه هستند! به جز این طبیعت زیبای ماسوله هم شگفتی و جذابیت زیادی دارد که لذت گردش و اقامت در این روستا را دوچندان می‌کند.

منبع:مجله گردشگری لیدوماتریپ

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha