گشایش نخستین کتابخانه تخصصی کودکان در زنجان با حضور وزیر فرهنگ
ت

زنجان - ایرنا- نخستین کتابخانه تخصصی «هدهد سفید» روز شنبه در دومین سفر استانی رییس جمهور با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین راه اندازی این کتابخانه، گفت که پاسداشت مفهوم مردم جزو اصول کار ما در کتابخانه است.

سید باقر میرعبداللهی افزود: در ترکیب نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز مراد از عمومی، بیش از منابع منظور همه مردم است.

وی اضافه کرد: کتابخانه محل، پایگاه و مرکز فرهنگی است که همه مردم را به دور از علایق و سلایق و تفکر و نگرش به دانایی دعوت کند.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: در فضای نشر و محتوای کشورمان بیشترین استفاده کنندگان از مخازن کتابخانه های عمومی گروه سنی کودک و نوجوان هستند در عین حال تولیدات حوزه نشر هم این موضوع را تایید و تقویت می کند.

میر عبداللهی ادامه داد: نهاد کتابخانه عمومی کشور گروه سنی کودک و نوجوان را مصداق و جبهه واحد مردم عنوان می کند و کتابداران و همه دست اندرکاران نشر را دعوت می کند واقعی ترین مواجهه را با این گروه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان زنجان ۱۰۲ باب کتابخانه دارد که از این تعداد ۱۸ باب مشارکتی و مابقی زیر نظر مستقیم اداره کل کتابخانه هاست.

۳۶ باب کتابخانه عمومی در روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ جمعیت استان قرار دارد و پنج کتابخانه سیار هم به ۱۰ روستا خدمت رسانی می کند.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از دیروز جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ آغاز شد.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ طرح و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و...) در مجموع به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بهره برداری شود.

مهمترین طرح ها احیا و راه اندازی هشت واحد صنعتی و تولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ بهره برداری پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha