۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85345347
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اهدای اعضای بدن جوان قرچکی فرزند مربی فوتسال ناشنوایان جان چند بیمار را نجات داد

قرچک- ایرنا- اهدا اعضای بدن مرحوم عرفان عباسی فرزند محمدعلی عباسی یکی از مربیان تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشور و قهرمان جهان است ، یکی از جوانان ساکن در شهرستان قرچک، جان چند بیمار را از مرگ نجات داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عرفان عباسی، فرزند محمدعلی عباسی یکی از مربیان تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشور است که چندی پیش در مسابقات قهرمانی جهان در کشور برزیل با کسب عنوان قهرمانی جهان، قلب مردم ایران را شاد کرد و حال با اهداء اعضا بدن فرزند جوان خود، بار دیگر دل چندین خانواده را با بخشیدن جان دوباره به فرزندانشان خوشحال کرد.

محمدعلی عباسی پدر این جوان قرچکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام خداپسندانه با رضایت کامل من و خانواده انجام شد تا چندین بیمار نیازمند جان دوباره به دست آورند.

اهدای اعضای بدن جوان قرچکی فرزند مربی فوتسال ناشنوایان جان چند بیمار را نجات داد

این جوان ورزشکار، چهارشنبه این هفته بر اثر حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود که پس از رضایت والدین، اعضای بدن وی به نیازمندان اهدا شد و به چند بیمار جان دوباره بخشید.

براساس گزارش های انجمن اهدای عضو ایران در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می شود و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.

این آمارها نشان می دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره ای برای زندگی داشته باشند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha