گشایش دفتر یادبود شهدای حادثه تروریستی کرمان در تاجیکستان
یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان

تهران - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه تروریستی کرمان که در گلزار شهدای این شهر به وقوع پیوست، دفتر یادبودی به مدت دو روز باز کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سفیران و نمایندگان کشورهای مختلف در تاجیکستان با حضور در سفارت و امضای دفتر یادبود، جنایت تروریستی در کرمان را محکوم و مراتب تسلیت خود را به دولت و مردم ایران اعلام کردند.

رسانه‌های تاجیکستان با اعلام این خبر اعلام کردند که نماینده وزارت امور خارجه تاجیکستان نیز به سفارت ایران رفته و مراتب تسلیت خود را به مردم و مسوولان ایران ابراز داشته‌اند.

یکی از نمایندگان سفارت ایران در دوشنبه گفت: مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و در این روزها درب سفارت ایران در دوشنبه به روی همه بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

وی یادآور شد: این بزرگداشت از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روزهای ۵ و ۸ ژوئن ( ۱۴ و ۱۷ دی ماه) در سفارت ایران در دوشنبه برگزار می‌شود.

به دنبال وقوع این حادثه امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان نیز به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و مردم ایران تسلیت گفت و در عین حال این حادثه را به شدت محکوم کرد.

امامعلی رحمان ضمن تسلیت به سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود، گفت: در رابطه با عواقب غم‌انگیز حادثه تروریستی کرمان که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم منجر شد، عمیقاً همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی اعلام می کنم و این ضایعه را مردم دوست و برادر ایران تسلیت می گویم.

گشایش دفتر یادبود شهدای حادثه تروریستی کرمان در تاجیکستان

رئیس‌جمهور تاجیکستان در این پیام گفت: از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت و مغفرت و برای تمامی مجروحان شفای عاجل و کامل خواستارم. رحمان افزود: تاجیکستان مانند همیشه تروریسم را در تمامی مظاهر آن به شدت محکوم و پیوسته بر لزوم مبارزه بی وقفه با آن تاکید می کند.

عصر روز چهارشنبه هفته گذشته در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، دو انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha