۱۶ دی ۱۴۰۲، ۳:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85344807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: آمریکا بعنوان شریک جنایات در غزه باید برای توقف جنگ تصمیم بگیرد

تهران-ایرنا-سامی ابوزهری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس جمعه شب از دولت آمریکا خواست به اشتباه خود اعتراف کرده و در موضع خود که منجر به ارتکاب جنایاتی بزرگ در حق مردم غزه شد، بازنگری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، ابوزهری تأکید کرد:پافشاری دولت آمریکا بر موضع خود موجب خواهد شد تا کل امت اسلامی نه تنها به "اسرائیل" بلکه حتی به آمریکا نیز به دید دشمن بنگرد.

این رهبر حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم غزه را با حمایت‌های آمریکا و غرب به قتل رسانده است.

ابوزهری گفت حماس قوی‌تر از آن است که دشمن اشغالگر قادر به نابودی آن باشد، زیرا این جنبش بخشی اساسی از ملت فلسطین و امت اسلامی است.

این مقام ارشد حماس اظهار کرد: دشمن صهیونیستی در باتلاق غزه گرفتار شده و در صورتی که جنگ متوقف نشود و دشمن بهای جنایاتش را پرداخت نکند، هرگز قادر نخواهد بود اسرای خود را از غزه زنده خارج کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: حماس از هر طرح و راهکاری استقبال می‌کند و به دنبال توقف جنگ و جنایت علیه ملت فلسطین است.

ابوزهری با تکرار سخنان دیگر مقام های حماس در خصوص مذاکره و تبادل اسیر با رژیم صهیونیستی نیز گفت: قبل از توقف جنگ در غزه هیچ طرح و راهکاری را نمی‌پذیریم.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا باید بداند حماس جنبش آزادی‌بخش ملی است و هرگز از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد.

ابوزهری در پایان نیز گفت:طرح کوچاندن ساکنان غزه همچنان مطرح است و دشمن صهیونیستی درصدد اجرای آن است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدواریم بلینکن از ۳ ماه گذشته درس گرفته و به خطاهای کشورش در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و تایید دروغ‌های آن که به کشتار و قتل عام بی‌سابقه مردم فلسطین در غزه منجر شد، پی برده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha