تساوی تیم ملی فوتبال مقابل بورکینافاسو در نیمه نخست

تهران- ایرنا- نیمه اول دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل بورکینافاسو با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا و قبل از سفر به قطر، جمعه شب از ساعت ۱۸ در ورزشگاه المپیک جزیره کیش با قضاوت یوسف سعید حسن در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی بورکینافاسو رفت که نیمه اول این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در ۱۱ مسابقه متوالی خود هیچ شکستی نداشتند و به دنبال این بودند که با ادامه این روند روانه جام ملت‌های آسیا شوند.

بورکینافاسو هم که خود را برای جام ملت‌های آفریقا آماده می‌کند در چهار دیدار گذشته خود شکستی نداشت.

هواداران فوتبال ایران در کیش استقبال خوبی از این بازی داشتند و ورزشگاه المپیک را مملو از جمعیت کردند.

هوبرت ولود ۶۴ ساله فرانسوی برای این دیدار تعداد زیادی از ستاره‌های نامدار خود را در اختیار نداشت و تقریبا با تیم دوم خود بازی را آغاز کرد. ادموند تاپسونا مدافع تیم فوتبال بایرلورکوزن، برتراند ترائوره مهاجم تیم فوتبال استون‌ویلا، عیسی کابوره مدافع لوتون تاون انگلیس، دانگو اوتارا مهاجم بورنموث انگلیس از سرشناس‌ترین بازیکنان تیم ملی بورکینافاسو بودند که برای این دیدار حضور نداشتند.

به دلیل اتفاقات تلخ رخ داده در حادثه تروریستی کرمان، بازی با یک دقیقه سکوت آغاز شد. همچنین بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان به احترام شهدای کرمان با بازوبند مشکی این دیدار را آغاز کردند.

تساوی تیم ملی فوتبال مقابل بورکینافاسو در نیمه نخست

دقایق حساس:

دقیقه ۴: پاس در عمق شهریار مغانلو در محوطه جریمه به محمد محبی رسید اما مدافع بورکینافاسو با یک تکل خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۰: مهدی طارمی توپ را در جناح چپ به میلاد محمدی رساند و ارسال این بازیکن در محوطه جریمه به خود طارمی رسید، مهدی با یک ضربه فنی دروازه بورکینافاسو را هدف قرار داد اما هیلیل کوناته با واکنش تماشایی مانع از بازشدن دروازه بورکینافاسو شد.

دقیقه ۱۲: برخلاف جریان بازی این تیم میهمان بود که موفق شد گل اول را به ثمر برساند. آداما گوییرا روی اشتباه سامان قدوس در زمین ایران به توپ رسید و با یک پاس در عمق توپ را به محمد کوناته رساند. این بازیکن با یک ضربه پای چپ زمینی محکم موفق شد دروازه بیرانوند را باز کند.

دقیقه ۲۳: حرکت میلاد محمدی از جناح چپ با ارسال زمینی و خطرناک همراه شد و توپ پس از عبور از مقابل پای شهریار مغانلو به جهانبخش رسید، اما ضربه این بازیکن نیز پس از برخورد به رزاق گویبره به کرنر رفت.

دقیقه ۳۸: ارسال کرنر سامان قدوس در محوطه جریمه با ضربه مهدی طارمی همراه شد که با بدشانسی پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱: مهدی طارمی روی پاس علیرضا جهانبخش در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت اما هیلیل کوناته یک‌بار دیگر موفق شد به زیبایی ضربه طارمی را راهی کرنر کند.

دقیقه ۴۲: سرانجام قفل دروازه بورکینافاسو توسط مهدی طارمی باز شد. ارسال کرنر سامان قدوس در شلوغی محوطه جریمه پس از یک رفت و برگشت به طارمی رسید و این بازیکن موفق شد دروازه هیلیل کوناته را باز کند.

تیم داوری: یوسف سعید حسن، داوود حسین و اکرم علی از کشور عراق

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و شهریار مغانلو

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب ابتدایی تیم ملی بورکینافاسو:

هیلیل کوناته، آسوفو دایو، آدامو ناگالو، استیو یاگو، رزاق گویبره، بلاتی توره، آداما گوییرا، عزیز کی، الکس بانگری، محمد کوناته و فیصل تاپسوبا

سرمربی: هوبرت ولود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha