چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک با افتتاح «سرجین بافت» در زنجان عملیاتی شد

زنجان - ایرنا -  چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان روز جمعه با احیا و راه اندازی مجموعه تولیدی «سرجین بافت» پس از پیگیری‌های متعدد در دولت سیزدهم آغاز شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد امروز در آیین افتتاح مجموعه تولیدی «سرجین بافت»، افزود: صنعت نساجی استان زنجان جزو سه صنعت برتر کشور است و جهت گیری ما در استان تکمیل چرخه تولید در این بخش است.

گلشنی منفرد ادامه‌ داد: با انجام مراحل ریسندگی، بافندگی و دوخت پوشاک در یک مجموعه تولیدی محصول نهایی نیز با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی افزود: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

رییس هیات مدیره شرکت سرجین بافت نیز با بیان اینکه این طرح با شعار از پنبه تا پوشاک ایجاد شده است، گفت: حدود ۱۵ سال است که این طرح در حال ساخت و راه اندازی بوده که در زمان حاضر سالانه ظرفیت تولید چهار هزار تن نخ در سال و دوزندگی ۱۰ میلیون تن البسه و ۱۰ میلیون تن بافندگی را دارد.

سید اسماعیل بهبهانی با بیان اینکه مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: برای خرید تجهیزات این واحد نیز ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافت که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تامین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این مجموعه ۶۰۰ نفر اشتغال دارند، گفت: فعالیت این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می کند.

بهبهانی گفت: این مجموعه در سال های ۹۸ و ۹۹ با یکی از بانک های کشور دچار مشکلاتی شد که با پیگیری استاندار زنجان و حمایت مسوولان اجرایی کشور حل و فصل گردید.

استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا،‌دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha