استاندار لرستان: آزادراه خرم آباد - اراک از مهم ترین مسیرهای ترافیکی شمال به جنوب است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان با اشاره به اینکه آزادراه خرم آباد - اراک نیاز به لایه سوم آسفالت دارد، گفت: چهار خطه توره - بروجرد دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار روز جمعه در جلسه با خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد - اراک در استانداری لرستان اظهار کرد: این پروژه یکی از بخش‌های مهم مسیر ترافیکی شمال به جنوب کشور است که ارتباط بنادر انزلی، آستارا و نوشهر را به نواحی جنوب و جنوب غربی به ویژه بندر امام خمینی(ره) فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: با ساخت این آزادراه اتصال بین آزادراه‌های ساوه –سلفچگان و خرم‌آباد – پل زال برقرار شده و در آینده در صورت اتصال آزادراه مذکور به سلفچگان و قم و امتداد آن به آزادراه حرم تا حرم به طور موثری بر میزان پویایی و ارتقای شبکه آزادراهی کشور افزوده خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه طول آزادراه خرم‌آباد - اراک ۱۳۴ کیلومتر است، اضافه کرد: تاکنون فاز اول این آزادراه به طول ۶۷ کیلومتر حد فاصل بروجرد تا خرم آباد در استان لرستان مردادماه سال ۱۴۰۰ با تلاش نیروهای قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به بهره‌برداری رسید.

زیویار با بیان اینکه احداث فاز دوم این آزادراه حد فاصل شازند تا بروجرد در دستور کار قرار گرفته و اتصال این آزادراه در استان مرکزی را به کنار گذر شمالی اراک و شبکه آزادراهی برقرار خواهد کرد، افزود: تا اواخر خردادماه سال جاری حدود ۲۴ کیلومتر از مسیر اراک - شازند و بروجرد تعیین تکلیف شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا سال آینده طراحی می‌شود.

وی با تاکید براینکه آزادراه خرم‌آباد - اراک نیاز به لایه سوم آسفالت و ترمیم دارد، ادامه داد: تخصیص پنج هزار تن قیر برای انجام این مهم باید توسط شرکت زیرساخت در اولویت قرار بگیرد.

استاندار لرستان گفت: طرح مطالعاتی کنارگذر غربی خرم‌آباد نیز در دست اجرا است.

زیویار اظها کرد: خط راه آهن دورود – خرم آباد به‌ طول ۱۱۴ کیلومتر بخشی از مسیر شمال جنوب کشور است که در حمل بار و مسافر و کالا اهمیت ویژه ای دارد.

به گفته وی پروژه مذکور دارای هفت ایستگاه بوده که شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاه های درجه ۲، سه و دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول کلی ۳۳ هزار متر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha