بزرگترین کارخانه تولید لوله‌های فولادی بدون درز ایران در ابهر افتتاح شد

زنجان - ایرنا - بزرگترین کارخانه تولید لوله‌های فولادی بدون درز ایران روز جمعه در جریان دور دوم سفرهای استانی با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مراسم افتتاح این واحد با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: این مجموعه تولیدی در یک محدوده ۲۰ هکتاری در شهر هیدج شهرستان ابهر واقع شده و فعالیت عمده آن تولید ورق های فولادی لوله های بدون درز است.

وی اظهار کرد: با تکمیل و به سرانجام رسیدن این پروژه، زمینه اشتغال مستقیم هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم سه هزار نفر در استان فراهم می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: این مجموعه تولیدی در زمان حاضر بزرگترین و به روزترین واحد تولید لوله های بدون درز فودلای در کشور است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

به گزارش ایرنا،‌دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha