۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85344212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در مهاباد بیش از ۲ برابر شد

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85344212
پرداخت زکات در مهاباد بیش از ۲ برابر شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: ۱۲۲ میلیارد ریال زکات طی ۹ ماهه امسال در این شهرستان جمع آوری شده که بیش از ۲ برابر مدت مشابه سال گذشته است.

احمد نوذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش جمع آوری زکات شهرستان مهاباد، ۱۷۵ عامل و چهار مبلّغ فعالیت داشته و کشاورزان و دامداران ۱۵۵ روستا نیز اقدام به پرداخت زکات کرده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده طی این مدت حدود ۴۰ میلیارد ریال نقدی و مابقی کالا و محصول بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های درمان، تحصیل، ساخت مسکن، توزیع بسته معیشتی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، خانه عالم و غسالخانه می‌شود، اظهار کرد: مردم خیّر مهاباد می توانند زکات خود را نیز از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۹۲۱۵ و یا کد دستوری #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستای دارای سکنه است.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاکی آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد که موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم هم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha