آذربایجان غربی تا شنبه بارانی است/صدور هشدار سطح نارنجی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان تا پایان روز شنبه توام با بارش برف و باران پیش بینی می شود.

مهدی صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی نقشه های پیش بینی و پیش یابی با فعالیت امواج تراز میانی جو طی امروز و فردا شاهد بارش باران و برف همراه با وزش باد در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال کولاک برف در جاده های استان، کاهش دید، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: کاهش دما نیز برای استان از هفته پیش رو پیش بینی می شود که لازم است تدابیر لازم برای کاهش مصرف انرژی و مدیریت آن لحاظ شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شدت ناپایداری‌ها در استان هشدار نارنجی (احتمال خسارت گسترده) در روز گذشته صادر شده است که لازم است شهروندان این هشدارها را جدی بگیرند.

صابری اضافه کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

صابری اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه های سبک، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پیش بینی می شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

وی گفت: روز گذشته بارش هایی در سردشت، پیرانشهر، اشنویه و پلدشت ثبت شده که بیشترین میزان در سردشت با ۴.۴ میلیمتر بود.

صابری بیان کرد: گرم ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته مهاباد با مثبت ۱۳ درجه و سردترین شهر نیز سلماس با منفی ۲.۴ درجه سانتی گراد گزارش شده است.

به گزارش ایرنا هشدار نارنجی بیانگر احتمال وارد شدن خسارت های بالا و گسترده در اثر فعالیت سامانه بارشی در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha