بی‌تابی مصلای کرمان در آیین وداع با شهدای انفجار تروریستی+ فیلم

کرمان- ایرنا- شور و شعور کرمانی‌هایی که امروز برای وداع با شهیدان ترور گلزار شهدا به مصلای شهر آمده اند، بار دیگر با صدایی رسا فریاد کرد، ما زنده‌تر می‌شویم، که "ما ملت شهادتیم".

به گزارش ایرنا، مراسم وداع با پیکر شهدا با حضور خانواده های این شهیدان و اقشار مختلف مردمی شروع شده است و مصلای کرمان حال و هوای خاص و دیگری دارد و تصاویر آن را نمی توان توصیف کرد، از بی تابی و فریادهای مادران فرزند از دست داده تا دیگرانی که جان دادند تنها به جرم و گناه عشق و علاقه شان به سردار شهید سلیمانی.

حضور مردم بی اندازه است و چشمانشان مملو از اشک؛ از این منظره باشکوه و در عین حال غم انگیز به سختی می توان عبور کرد، اینجا پایتخت مقاومت اینجا مصلای کرمان است.

این تابوت‌های پوشیده شده در پرچم مقدس این سرزمین، پیکر شهدایی است که برای خاکسپاری قرار است به گلزار شهدا در جوار مزار شهید سلیمانی انتقال یابد؛ اینجا مصلای کرمان است، همه داغدارند، همه مادرند همه پدرند همه خواهر و برادرند، اینجا سراسر اشک و ماتم است.

چگونه می‌توان این رفتن ها را باور کرد، چگونه می‌توان این تابوت‌های چیده شده را باور کرد، چگونه می توان نبودن ها را باور کرد چگونه می توان پیکر این کودکان را دید و نادیده گرفت، این ظلمی است که توسط تروریست ها بر آنان روا شد؛ و چه مظلومانه رفتند.

تروریست های کوردل عصر روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدا در حرکت بودند، انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند؛ چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد، انفجاری که به گفته مسئولان حاوی ساچمه های فراوان بوده و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.

شمار شهدای این حادثه تاکنون ۸۹ نفر اعلام شده است.

پیکر برخی شهدا به دیگر شهرستان های استان کرمان و نیز دیگر استان ها انتقال یافته است.

صبح امروز ۴۴ پیکر شهید در مصلای کرمان مستقر شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha