عملیات امدادرسانی هلال احمر خراسان‌شمالی ۲۲ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت طی ۹ ماهه امسال در یکهزار مورد حادثه حضور یافته و امدادرسانی کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۲ درصد افزایش دارد. 

ابراهیم سارمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در این بازه زمانی به سه هزار و ۲۷۸ حادثه دیده امدادرسانی کرده و ۷۲۹ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی افزود: حادثه های امسال ۷۴ نفر فوتی داشت که ۵۵ نفر از آن مربوط به حادثه های رانندگی و ۶ نفر مربوط به حادثه های سیل و آبگرفتگی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع چهار مورد ریزش آوار خراسان شمالی در سال جاری سبب جان باختن سه نفر شد.

سارمی گفت: امسال امدادگران این جمعیت در سه مورد حادثه آتش سوزی جنگل و مرتع حضور یافتند این در حالی است این عدد در مدت مشابه پارسال ۲ مورد ثبت شده بود.

وی با اشاره به افزایش تصادفات جاده ای در استان، افزود: حادثه های جاده ای نیز در ۹ ماهه امسال ۷۰۰ مورد گزارش شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۵۸۰ مورد بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ارایه خدمات حضوری امدادگران استان در سال جاری ۷۳ مورد ثبت شده است که این آمار در مدت مشابه پارسال ۵۹ مورد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۳ مورد حادثه سیل و آبگرفتگی امدادگران را به محل حادثه کشاند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۵ مورد ثبت شد.

سارمی افزود: امسال امدادگران به ۴۶ ماموریت کوهستان نیز اعزام شدند که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال سه مورد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مردم خراسان شمالی با بحران های طبیعی نظیر زلزله، سیل، توفان، تگرگ، رعد و برق، تغییر شدید درجه حرارت و خشکسالی بیگانه نیستند و سالانه این حوادث را از بیخ گوش می گذرانند و ثبت ۱۹۲ مورد زمین لرزه سال گذشته در استان به خوبی آستانه بحران زا بودن این خطه را نشان می دهد.

بر پایه آمارها خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور محسوب می شود و وقوع هر کدام از این حوادث همواره خسارات مالی و جانی فراوانی را به دوش مردم و دولت ها انداخته و علاوه بر داغدار کردن شمار زیادی از خانواده‌ها، زیرساخت‌ها کشور را هم دچار آسیب کرده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha