۱۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85344162
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی وارد قزوین می شود

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبر: 85344162
سامانه بارشی وارد قزوین می شود

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از ورود سامانه بارشی خبر داد و گفت: سامانه از اواخر وقت امروز /جمعه/ وارد منطقه شده و تا اواخر وقت فردا /شنبه/ نیز فعال خواهد بود.

مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا اواخر وقت امروز وضعیت جوی پایدار است اما با ورود سامانه بارشی از امشب سطح استان در برخی ساعات شاهد بارش برف و باران خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وزش بادهای به نسبت شدیدی که برای فردا پیش بینی شده، در گردنه های استان احتمال کولاک برف نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه عمده فعالیت سامانه بارشی از نخستین ساعات بامداد فردا پیش بینی شده، تاکید کرد: به لحاظ دمایی برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش دما را پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش برف در گردنه ها و باران در جاده ها، از فردا سطح راه های ارتباطی استان قزوین لغزنده همراه با کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

به گفته وی، با توجه به بارش برف در ارتفاعات، روز گذشته نیز هشدار نارنجی از سوی این اداره کل صادر شد و به همین جهت از شهروندان درخواست داریم تا از صعود به ارتفاعات طی روزهای آینده خودداری کنند.

آخوندی اضاف کرد: در شبانه روز گذشته آوج با صفر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۲ تا ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha