۳۰ واحد صنعتی استان اردبیل به باشگاه هزار نفری‌ها می‌پیوندد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای افزایش تعداد واحدهای تولیدی با ظرفیت اشتغال بیش از یک هزار نفر، حدود ۳۰ واحد صنعتی این استان امسال و سال آینده به جمع باشگاه هزار نفری‌ها می‌پیوندد.

مسعود ایرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: پیش‌تر در استان اردبیل تنها یک واحد تولیدی با یک هزار اشتغال وجود داشت اما با پیگیری‌ها و حمایت‌های دولت و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مدت نسبت به احداث و یا ارتقای ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰ واحد تولیدی اقدام شد.

وی با اشاره به مشکلات و عقب‌ماندگی تاریخی استان اردبیل در بخش صنعت افزود: دولت سیزدهم با توجه شرایط و ظرفیت‌های استان در این زمینه وارد عمل شد و برای نخستین بار در استان باشگاه هزار نفری‌ها راه‌اندازی شد تا واحدهایی که با تکمیل و توسعه زنجیره یا خط تولید میزان اشتغال خود را به بیش از یک هزار نفر ارتقا دهد، عضو این باشگاه شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ واحد داریم که آماده هستند با افزایش سرمایه و ظرفیت تولید و جذب منابع انسانی آمار اشتغال خود را به بیش از یک هزار نفر افزایش دهند و امید می‌رود سال آینده این امر جامه عمل بپوشد و باشگاه ۳۰ هزار نفری تشکیل شود و سایر واحدها نیز تشویق شوند زنجیره‌وار نسبت به یارگیری هزار نفری اقدام کنند تا آمار بیکاری استان نیز کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: امسال نیز در راستای تسهیل و تسریع رونق بخش صنعت در استان بیش از ۲۰۰ جواز تاسیس برای فعالیت در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت صادر و افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی جذب شده است.

ایرانی با اشاره به بازگشت ۱۰ واحد صنعتی راکد استان اردبیل به چرخه تولید در سال جاری اضافه کرد: نزدیک به هفت تا هشت درصد واحدهای تولیدی استان (حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ واحد) در سال‌های گذشته به علت‌های گوناگون از چرخه فعالیت خارج و راکد شده بودند که تلاش می‌شود تا پایان سال تعداد دیگری از واحدهای راکد را نیز به چرخه تولید برگردانیم و احیا کنیم.

وی گفت: اگر تسهیلات رونق تولید از جمله تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و سایر منابع در اختیار استان قرار بگیرد، این آمادگی وجود دارد تا آمار واحدهایی که به چرخه تولید بازمی‌گردند را با اختصاص سرمایه در گردش، بهسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید افزایش دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، اشتغال در مجموع ۲۵ هزار و ۵۰ نفر در بخش صنعت این استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: سال گذشته زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر در حوزه‌های صنعت و معدن فراهم شد و امسال نیز افزون بر سه هزار فرصت شغلی در بخش‌های صنایع، معادن و صنوف تولیدی ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha