فعالان اقتصادی مشکلات قانونی و بخشنامه‌های صادره را احصاء کنند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شناسایی مشکلات قوانین و بخشنامه‌ها در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد تا این سازمان نسبت به رفع آن اقدام کرده و شرایط برای فعالیت های آنها تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نرگس باقری زمردی شامگاه پنجشنبه در نشست مشاوره به‌منظور بررسی حل مشکلات تجار در حوزه صادرات، واردات و خدمات ارزی ویژه فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس قانون تجارت باید برای ثبت شرکت و فعالیت‌های اقتصادی دیگر سند تک‌برگ واحد تجاری ارائه شود.
وی با اشاره به بروز مشکلاتی برای تجار با اجرای این قانون افزود: درخواست اصلاح این قانون به هیأت دولت داده شده که در صورت تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.
باقری، واردات را از عوامل تقویت و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان اعلام و تصریح کرد: مجوزهای مورد نیاز در سامانه جامع تجارت براساس قانون و مقررات تدوین شده و در صورتی که این مجوزها قبل از سال ۱۳۹۶ اجرا نمی‌شُده تخلف بوده است.

فعالان اقتصادی مشکلات قانونی و بخشنامه‌های صادره را احصاء کنند

بازرگانان در حوزه صادرات و واردات با مشکل مواجهند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: تجار و بازرگانان با مشکلات فراوانی در حوزه صادرات و واردات مواجهند.
شهرام زارع فارسانی تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت نقش اساسی در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های تجاری دارد.
وی افزود: به‌همین منظور صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند مشکلات خود را از طریق این سازمان رفع کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری مشکلات خود در حوزه رفع تعهد ارزی و فعال شدن کارت‌های بازرگانی ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha