۱۹۵ واحد راکد دارای ظرفیت احیا در گلستان شناسایی شد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: ۱۹۵ واحدصنعتی راکد دارای ظرفیت بازگشت به تولید با مجموع ارزش ۷۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در استان شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا نورانی عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: طبق گزارش دستگاه‌های مرتبط، این واحدهای راکد ظرفیت اشتغال برای هزار و ۹۲۸ نفر را دارند.

وی یادآورشد: از این تعداد واحد راکد، ۱۵۰ واحد در بخش کشاورزی، ۲۷ واحد در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۱۸ واحد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گفته وی با سرمایه‌گذاری در بازگشت این واحدها، می‌توان هزار و ۵۹۷ شغل را دوباره ایجاد کرد.

وی ادامه داد: براساس برنامه و با همکاری دستگاه‌های مرتبط به دنبال این هستیم که دوباره با کار کارشناسی سرمایه‌گذاری راکد را به چرخه رونق اقتصادی استان بازگردانیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز با ارایه گزارشی از افق ۱۴۰۴ بخش صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، تکمیل ۳۵۰ طرح نیمه صنعتی، احیای واحدهای صنعتی، تثبیت اشتغال، توسعه واحدهای صنعتی با رویکرد دانش بنیان و صنایع خلاق، تحقق ۵۰۰ میلیون دلار صادرات و حمایت از صنایع کوچک از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل است.

درویشعلی حسن‌زاده افزود: امسال صادرات کالا از این استان ۳۰۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده که ۲۳۱ میلیون دلار آن محقق شده است.

استان گلستان طبق سرشماری ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha