واکنش‌ها به کشته‌شدن امام جماعت مسجدی در آمریکا/مسئولان نگران التهابات اجتماعی هستند

تهران- ایرنا- واکنش رسانه‌ها و مسئولان دولتی آمریکا به کشته شدن امام جماعت مسجدی در نیوجرسی که بر اثر اصابت گلوله یک مهاجم ناشناس کشته شده است، همچنان ادامه دارد و سیاستمداران نگران التهابات اجتماعی هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از بی بی سی انگلیسی، امام حسن شریف، امام جماعت مسجدی در نیوآرک نیوجرسی، روز گذشته توسط یک مهاجم ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

مقامات ایالتی در یک کنفرانس خبری گفتند: قتل امام حسن شریف، تروریستی یا با دلایل اعتقادی نبوده است.

بدن زخمی شریف قبل از طلوع خورشید با چندین گلوله بیرون مسجد حضرت محمد (ص) نیوارک، پیدا و به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر جراحات جان باخت.

متیو پلاتکین، دادستان کل نیوجرسی به خبرنگاران گفت: «شواهد جمع‌آوری‌شده تاکنون نشان نمی‌دهد که این اقدامی با انگیزه سوگیری یا اقدامی تروریستی داخلی بوده است.»

وی افزود: بازرسان معمولاً این نوع اطلاعات را در مراحل اولیه ما در اختیار عموم قرار نمی دهند اما افزایش سوگیری علیه جامعه مسلمانان آنها را وادار کرد که یافته های اولیه خود را افشا کنند تا از التهاب اجتماعی بکاهد.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی گفت: من می‌خواهم به جامعه مسلمان و مردم از همه مذاهب اطمینان دهم که ما تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت همه ساکنان، به ویژه داخل یا نزدیک عبادتگاه‌هایمان، انجام خواهیم داد.

کوری بوکر، سناتور نیوجرسی، در پستی در ایکس، نوشت: از کشته شدن آقای شریف با تیراندازی دلشکسته شده است.

وی ضمن ابراز همدردی افزود: قلب او با اعضای مسجد محمد (ص) و انجمن مسلمانان نیوجرسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha