سوریه: تروریست‌ها در تحقق اهداف کینه‌توزانه شکست خواهند خورد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در واکنش به انفجارهای تروریستی کرمان ضمن محکوم کردن این جنایت، اعلام کرد: تروریست‌ها و حامیان آنها در تحقق اهداف کینه توزانه خود به طور حتم شکست خواهند خورد و باید در هرجا که هستند، مجازات شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سانا، سوریه انفجارهای تروریستی کوردلانه ای که غیرنظامیان بی گناه را در گلزار شهدای کرمان در جنوب ایران هدف قرار داد و طی آن شماری از افراد بی گناه شهید و زخمی شدند، به شدت محکوم کرد و همبستگی خود را با ایران در مقابله با تروریسم و توطئه هایی که در معرض آن قرار دارد، ابراز داشت.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه مراتب حزن و تسلیت عمیق و همدردی خود را با جمهوری اسلامی ایران، رهبری، دولت و ملت و خانواده قربانیان ابراز می‌دارد و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: تروریست‌ها و حامیان آنها در تحقق اهداف کینه توزانه خود به طور حتم شکست خواهند خورد و باید در هرجا که هستند، مجازات شوند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه بر همبستگی کامل با ایران در رویارویی با حملات تروریستی و توطئه های شنیع که در معرض آن قرار دارد تاکید و ابراز اطمینان شده که ایران از محنت دردناک عبور خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود آورده است: این حمله تروریستی کوردلانه هرگز در عزم ایران و اصرار آن در مبارزه با تروریسم و ایستادن آن در کنار موضوعات برحق و یاری حقوق عادلانه ملتهای مستضعف خللی وارد نخواهد کرد.

همچنین وزارت خارجه سوریه افزود: دمشق تشدید حملات تروریستی در منطقه را نشانه آشکاری از شکست طرحهای ویرانگر می داند و درباره تاثیر منفی و مخرب این اقدامات تروریستی بر امنیت کشورهای منطقه و ثبات آن هشدار می‌دهد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان قلمداد می‌کند.

در اقدام تروریستی عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در گلزار شهدای کرمان و در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۸۴ نفر از هموطنانمان شهید و ۲۸۴ نفر هم مجروح شدند.

در تازه ترین آمار، تاکنون ۸۹ نفر از مجروحان از بیمارستان ترخیص شده اند و ۱۹۵ نفر هم در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha