۱۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبر: 85343607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان: بالن‌های چینی امنیت هوائی را به خطر انداخته است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع تایوان گفت: اقدام پکن در ارسال بالون‌های خود به آسمان تایوان در چند روز مانده به انتخابات این جزیره، امنیت هوایی را به خطر انداخته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری استریتز تایم، وزارت دفاع تایوان مقامات چینی را به جنگ روانی علیه مردم این جزیره متهم می کند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه پکن در چند روز مانده به انتخابات این جزیره، بالون هایی را به این تنگه فرستاده، تاکید می کند این این اقدام امنیت هوایی در تایوان را به خطر می‌اندازد.

وزارت دفاع تایوان از ماه گذشته چندین مورد از پرواز بالن های چینی بر فراز آسمان تایوان را گزارش کرده بود اما پرواز آنها در نزدیکی پایگاه های هوایی این جزیره موجب شده تا تایپه در حالت آماده باش قرار گیرد.

این وزارتخانه افزود: ما بی‌توجهی پکن نسبت به ایمنی هوانوردی و بی‌اعتنایی آن به سلامتی مسافران در تنگه تایوان و پروازهای بین‌المللی را محکوم می‌کنیم.

مقامات تایوانی متقعد هستند که این بالن ها که بخشی از تاکتیک های «منطقه خاکستری» چین علیه تایوان است، بر روحیه مردم این جزیره تاثیر خواهد گذاشت.

چین، تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند. انتخابات ریاستی و پارلمانی تایوان قرار است در روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار شود.

شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی، با اشاره به موضوع تایوان به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل ملی و سیاست خارجی پکن، تاکید کرد چین «مطمئنا» بار دیگر یکپارچه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مشاهده بالون‌های چینی در تایوان از ماه گذشته میلادی هم‌زمان با آماده‌شدن این جزیره برای انتخابات آغاز شد.

بالون‌های چینی از فوریه گذشته (بهمن ۱۴۰۱) به موضوع حساس سیاسی تبدیل شده‌اند، زمانی که آمریکا آن چه را که بالون جاسوسی نامید پس از پرواز بر فراز قلمرو خود سرنگون کرد. پکن در پاسخ اعلام کرد این بالون‌ها غیرنظامی بوده و از مسیر خود منحرف شده‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha