۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85343421
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید شد

۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85343421
۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید شد

سبزوار ایرنا- معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در ۹ ماه گذشته در این شهرستان، به عنوان قطب تولید شیلات خراسان رضوی، تولید و روانه بازار شده است.  

علی اصغر امانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تولید این میزان ماهی سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی (قزل آلا) در ۸۰ مزرعه پرورش ماهی و ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در ۲۴ استخر دومنظوره شهرستان سبزوار رهاسازی شده بود.

وی افزود: از ماهیان تولیدی شهرستان سبزوار ۲ هزار و ۲۵ تن ماهیان سردآبی و ۱۷۴ تن آن ماهیان گرمابی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت این شهرستان در تولید شیلات، عملیات ایجاد شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری سبزوار با حمایت‌ دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سالهای گذشته آغاز شده است.

امانیان افزود: این شهرک در گستره ۶ هکتار اجرا می شود که از آب رودخانه کال‌شور استفاده کرده و دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت ماهی و ۱.۵ تن خاویار است.

وی اظهار داشت: علاوه بر تولید انواع گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان در سبزوار، این منطقه در تولید ماهیان خاویاری نیز در خراسان رضوی پیشگام است و اکنون چهارواحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha