۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85343355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۷۶ هزار گردشگر در چهارمحال و بختیاری اقامت کردند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۷۶ هزار و ۲۴۶ گردشگر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.

قدرت‌الله داوودی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۳۷ گردشگر داخلی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند که متوسط اقامت هر مسافر ایرانی در استان طی ۹ ماهه امسال ۱.۰۹ روز بوده است.

وی همچنین از اسکان ۳۶۲ مسافر خارجی در استان طی همین مدت خبر داد و گفت: متوسط اقامت هر مسافر خارجی در استان نیز کمتر از یک روز بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مدت ۴۶ هزار و ۴۳۵ مسافر مقیم ایرانی و یک هزار و ۱۶۱ مسافر مقیم خارجی در استان اسکان یافته است و درصد اشغال تخت ۲۵ و درصد اشغال اتاق ۴۲ بوده است.

سرپرست معاونت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تعداد تخت‌های اقامتی استان را سه هزار و ۵۰۰ تخت اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، ۲ اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی در استان ایجاد و ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha