۱۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در روستاهای خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۱۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در ۹ ماهه امسال در مناطق روستایی استان توزیع شد. 

جلیل رمضانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این میزان سوخت بنزین و نفتگاز توسط ۴۵ عاملیت فروش عضو شبکه تعاون روستایی استان تامین و توسط ۸۱ فروشنده در بین روستاییان توزیع شد.

وی افزود: با توزیع این میزان از سوخت جدای از تامین نیازهای ضروری روستاییان موجب پیشگیری از رفت و آمد به شهرها و پرداخت هزینه های اضافی می شود.

اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ماشین های کشاورزی در استان وجود دارد که نیمی از آن فرسوده است.

از مجموع این تعداد دستگاه حدود ۱۵ هزار تراکتور، ۱۸۰ دستگاه کمباین و مابقی نیز انواع تیلر ها و دنباله بند ها هستند که نیمی از این دستگاه ها بیش از ۱۳ سال عمر مفید دارند.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع کالاهای اساسی تنظیم بازار شامل قند، شکر، برنج و روغن در بین روستاییان استان توزیع شد.

رمضانی تصریح کرد: یکی از فعالیت های مهم تعاون روستایی توزیع کالاهای یارانه ای در سطح روستاها است که در نقاط مختلف و با استفاده از توان شرکت های تعاونی مستقر در روستاها انجام می شود.

وی افزود: شرکت های تعاونی روستایی بازوی مهمی برای کمک به توزیع عادلانه اقلام اساسی در سطح جامعه دارند که علاوه بر خدماتی که در حوزه کشاورزی برای روستاییان انجام می دهند، نقش مهمی نیز در تامین و توزیع کالاهای یارانه ای بر عهده دارند.

استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۴۰۰ هزار هکتار از این مساحت را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد.

بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha