مفتی روسیه: در غم ایرانیان شریک هستیم

۱۴ دی ۱۴۰۲، ۲:۰۱
کد خبر: 85343206
مفتی روسیه: در غم ایرانیان شریک هستیم

مسکو- ایرنا- رئیس شورای مفتیان و اداره امور دینی مسلمانان روسیه در پیامی، حمله تروریستی در کرمان را تسلیت گفت و تصریح کرد: مسلمانان روسیه از غم و اندوه بسیاری از خانواده‌ها در ایران در پی این حادثه، بسیار اندوهگین و در غم ایرانیان شریک هستند.

شیخ راویل عین‌الدین در این پیام تسلیت خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نوشته است: اینجانب از طرف اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه و از طرف خودم، تسلیت عمیق خود را در رابطه با تلفات جانی فراوان به دنبال حمله وحشیانه به غیرنظامیان در شهر کرمان ابراز می‌کنم.
رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه در این پیام افزوده است:‌ ما در درد و رنج ایرانیان شریک هستیم و این حمله تروریستی را عمیقا محکوم می کنیم.
عین‌الدین در ادامه این پیام ضمن آرزوی رحمت واسعه الهی برای شهدای این حادثه، برای سلامتی مجروحان این حادثه دعا کرده و صبر و شکیبایی را از خداوند متعال برای خانواده‌های آسیب‌دیده در این حادثه خواستار شده است.

مفتی روسیه: در غم ایرانیان شریک هستیم

نفیع‌الله عشیروف مفتی و رییس اداره دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه نیز در پیام تسلیت جداگانه‌ای، شهادت ده‌ها نفر در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:‌ اینجانب از طرف سازمان های مسلمان اداره معنوی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و از طرف خودم، در ارتباط با حمله تروریستی در شهر کرمان، صمیمانه تسلیت خود را به همه مردم ایران ابراز می کنم.
عشیروف در این پیام افزوده است: ضمن تسلیت این فاجعه، از خداوند متعال رحمت و مغفرت بی پایان خود را برای همه جانباختگان این حمله تروریستی غیرانسانی که جان ده ها نفر را گرفت، مسألت دارم.
در این پیام آمده است:‌ اینجانب همراه با همه مسلمانان صمیمانه تسلیت عمیق خود را به خانواده و دوستان ایشان ابراز می‌دارم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای همه آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسألت می‌کنم.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای حمله تروریستی در کرمان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که در آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.
انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است. معاون امنیتی استاندار کرمان تروریستی بودن انفجارها را تائید کرده است.

رئیس اورژانس کرمان با اعلام اینکه بعد از شناسایی دقیق پیکرهای شهدا و براساس اعلام پزشکی قانونی تعداد شهیدان تروریستی ۸۴ نفر است، گفت: تکه های پیکرها مشخص و کار شناسایی انجام شده و تعداد کاهش یافت. پیشتر این آمار ۹۵ نفر اعلام شده بود.
دکتر سیدمحمد صابری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیکر شهدای مجهول الهویه نیز شامل همین آمار است گفت: در مجموع ۲۸۴ مجروح در این حادثه داشتیم که ۸۹ نفر تاکنون ترخیص شده اند و ۱۹۵ نفر بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha