روایتی کوتاه از اندوه بزرگ کرمان و ایران

کرمان - ایرنا - گلزار شهدای کرمان امروز (چهارشنبه) شاهد خونبارترین حمله تروریستی سال‌های بعد از انقلاب بود؛ در این حمله تروریستی که هنوز هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نگرفته است، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه امروز (چهارشنبه) صدای نخستین انفجار شنیده شد؛ مواد منفجره که حامل ساچمه‌های فراوانی بود، در یک کیف و داخل یک خودروی پژو ۴۰۵ در ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی جاسازی شده بود.
۱۵ دقیقه بعد، در ۳۰۰ متری محل انفجار قبلی، یعنی یک کیلومتر دورتر از مرقد شهید سلیمانی، انفجار دوم اتفاق ‌افتاد؛ تروریست‌ها این بار مواد منفجره را در یک سطل زباله جاسازی کرده بودند.

به دنبال این حمله تروریستی، علاوه بر مردان و زنان و کودکانی که برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی خود را به گلزار شهدای کرمان رسانده بودند، سه نفر از افسران پلیس و یک نفر از امدادگران نیز به شهادت رسیدند.

مجروحان نیز هم اکنون در بیمارستان‌های شهیدباهنر، ارتش، مهرگان، شفا و افضلی پور و چند بیمارستان خصوصی کرمان بستری و در حال مداوا هستند؛ وزیر بهداشت در این زمینه گفته است که از زمان وقوع این حادثه تا ساعت ۲۳، حدود ۱۱۱ عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

بلافاصله پس از وقوع این حمله تروریستی، مقامات لشکری و کشوری عازم استان کرمان شدند؛ سردار سلامی فرمانده کل سپاه، احمد وحیدی وزیر کشور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار احمد رضا رادان فرمانده فراجا، یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر، بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات نخستین مقاماتی بودند که راهی کرمان شدند.

هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha