جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ۱۳ درصد افزایش یافت

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: جذب دانشجو در این دانشگاه طی سال تحصیلی جاری ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی سمیعی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این دانشگاه برای سال تحصیلی جاری چهار هزار و ۶۶۶ دانشجو جذب کرده است و هم اکنون یکهزار و ۱۸۴ دانشجو نیز در حال تکمیل رساله و پایان‌نامه‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه ۱۶۸ رشته تحصیلی برای این دانشگاه مصوب شده است، ابراز کرد: ۱۵۴ عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود فعالیت دارند.

سمیعی با اشاره به اینکه ۶ استادتمام در این دانشگاه تدریس می‌کنند، اظهار کرد: ۱۳۸ نفر کادر آموزش در دانشگاه و ۲۱۹ نفر کادر درمان در بیمارستان خاتم الانبیاء‌(ص) که تحت پوشش این دانشگاه است، فعالیت دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ادامه داد: ۴۶۰ دانشجوی دختر و ۲۵۶ دانشجوی پسر از ۲ خوابگاه این دانشگاه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ بیمارستان در کشور زیر پوشش دانشگاه‌های آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند، افزود: بیمارستان خاتم الانبیاء‌(ص) شاهرود تنها بیمارستانی در استان است که زیر مجموعه این دانشگاه قرار دارد.

جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ۱۳ درصد افزایش یافت

تحصیل ۳۶۰ دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد شاهرود

سمیعی با بیان اینکه یکهزار و ۳۶ دانشجو در دانشکده پزشکی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: از این تعداد ۳۶۰ دانشجو در رشته پزشکی و ۶۷۶ دانشجو در رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری و علوم آزمایشگاهی تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به مساحت ۱۰۵ هزار متر مربعی این دانشگاه و با بیان اینکه ماهانه به طور میانگین ۱۰۱ میلیارد ریال حقوق به کادر آموزشی، کارمندان و کادر درمان بیمارستان پرداخت می‌شود، ابراز کرد: یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بودجه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ این دانشگاه مصوب شده است.

اختصاص ۴۶۰ میلیارد ریال برای نوسازی و خرید تجهیزات بیمارستان خاتم الانبیاء‌(ص)

سمیعی با اشاره به اینکه یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بودجه برای بیمارستان خاتم الانبیاء‌(ص) در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۴۶۰ میلیارد ریال از این بودجه برای بهسازی، نوسازی و خرید تجهیزات اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه چهار مجله علمی که یکی از آنها بین المللی است در این دانشگاه چاپ و منتشر می‌شود، افزود: برخی از مقالات این مجله بین‌المللی از کشورهای آلمان، اتریش و آمریکا پس از ارسال با داوری استادان دانشگاه چاپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۷۴ دانش‌آموز در مقاطع پیش دبستان تا دبیرستان در مدارس «سما» زیر مجموعه این دانشگاه تحصیل می‌کنند، ابراز کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از جمله آزمایشگاه، کارگاه و امکانات ورزشی استفاده کنند.

سمیعی با بیان اینکه آموزشگاه زبان زیر مجموعه این دانشگاه نیز ۷۰۰ دانش‌آموز را زیر پوشش دارد، افزود: ۸۲ معلم و ۱۸ کارمند در این آموزشگاه فعالیت دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تصریح کرد: جذب دانشجوی خارجی برای ترم آینده در دستور کار قرار دارد.

امکان استفاده رایگان از امکانات دانشگاه برای دانش‌آموزان

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای ظرفیت‌های مناسب کارگاهی و آزمایشگاهی است، تصریح کرد: فرصت استفاده دانش‌آموزان شهرستان از این امکانات به طور رایگان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با ۱۰۵ هزار مترمربع فضای آموزش کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی، اداری، ورزشی و فرهنگی دارای رشته‌های متعدد و نیز بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و مرکز بیماری‌های خاص است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha