آیات عظام نوری همدانی و سیستانی اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کردند

قم - ایرنا- آیات عظام "حسین نوری همدانی" و سید "علی سیستانی" از مراجع تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای ، اقدام تروریستی دشمنان اسلام در به خاک و خون کشیدن مردم در گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

در پیام آیت الله نوری همدانی که نسخه‌ای از آن چهارشنبه شب دراختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت‌ و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد موجب تأسف و تأثر شد.

در پیام نوری همدانی آمده است: این حادثه دلخراش ، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود اما باید توجه داشت این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم الشأن رحمت الله علیه و شهدا بسته اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک از مسئولان محترم می‌خواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برایدر شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.

آیت‌الله سید علی سیستانی نیز در پیام تسلیت خود که نسخه‌ای از آن از سوی دفتر ایشان در اختیار ایرنا قرار گرفت،‌ آورده است: حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

در ادامه پیام آمده‌ است: این مصیبت جانکاه را به خانواده های داغ دار و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنیم. و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان در حرم حضرت معصومه برگزار می‌شود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اعلام کرد: مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان که امروز به دست عوامل استکبار جهانی به خاک و خون کشیده شدند، فردا بعداز نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اعلام کرد: مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان که امروز به دست عوامل استکبار جهانی به خاک و خون کشیده شدند، فردا بعداز نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ برگزار می‌شود.

در اطلاعیه این شورا که چهارشنبه شب صادر کرد ،‌آمده‌است: آیین بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان پنجشنبه ۱۴ دی بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با سراسر کشور در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: راهپیمایی سراسری محکومیت این جنایت بعد از اقامه نماز جمعه روز ۱۵ دی ماه از مصلای قدس قم به سمت چهاراه شهداء انجام می‌شود.

دربخش دیگری ازاین اطلاعیه حاکیست :‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همراه با تمامی هموطنان عزیز این فاجعه بزرگ را به ساحت قدس آخرین ذخیره الهی بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و خانواده های معظم این شهیدان تسلیت گفته، از خداوند متعال صبر و اجر مسألت می نماید.

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده‌است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان در گفت وگو با ایرنا تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده‌است.

اورژانس کشور تا این لحظه شمار شهدای این حادثه را ۱۰۳نفر و تعداد مجروحان را ۱۸۸نفر اعلام و در عین حال تاکید کرده که حال مصدومان وخیم بوده و امکان افزایش شمار شهدا وجود دارد.

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه در سراسر کشور را عزای عمومی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha