دولت سیزدهم در ثبات و توسعه کشورهای منطقه موفق عمل کرده است

اصفهان-ایرنا-معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: به جرات می توان گفت دولت سیزدهم در ایجاد همبستگی میان فرایند ثبات و توسعه منطقه‌ای موفق عمل کرده است.

به گزارش ایرنا؛ علی باقری کنی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با شماری از اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پایداری امنیت و ثبات در گرو تحکیم مناسبات اقتصادی و توسعه فزاینده و مشترک همه کشورهای منطقه است.

وی افزود: اگر چه پیشرفت و گُشایش اقتصادی یکی از اهداف و آثار مذاکرات است اما دولت همه مسائل را به تحریم ها گره نزد و به دور از فضاسازی سیاسی و رسانه ای با تکیه بر خودباوری شرایط را مدیریت کرده است.

باقری کنی افزود: یکی دیگر از اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی تلاش برای بهبود روابط ایران با همسایگان و رفع مشکلات با این کشورها است.

وی تاکید کرد: در روابط بین الملل و سیاست خارجه همه تلاش ما این است که با تدبیر و هوشیاری اجازه ندهیم منافع کشور در حوزه های مختلف مخدوش شود.

باقری کنی افزود: با وجود دیدگاه های متفاوت، رسیدن به یک نگاه واحد در سیاست خارجی و پرهیز از بازی های سیاسی می تواند دیپلماسی را به عنوان ابزار تامین منافع ملی تقویت کند.

وی با بیان اینکه برای تنظیم مناسبات با جهان طی ۲ سال اخیر وارد چند ساز و کار بین‌المللی شده ایم، افزود: عضویت ایران در بریکس و شانگهای؛ به عنوان بزرگترین ساز و کار غیرغربی اقتصادی،تجاری و سیاسی و امنیتی جهان دستاورد مهمی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در پاسخ به سووال یکی از اساتید در خصوص ترورهای اخیر فرماندهان مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی افزود: این اقدامات به‌دنبال وارد شدن شوک عظیم وارد شده به رژیم صهیونیستی براثر عملیات طوفان الاقصی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: رژیم صهیونیستی در کمتر از ۹۰ روز جنگ غزه به جز انسان کُشی و نسل کُشی دستاورد دیگری نداشته است.

باقری کنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی چه بوده است، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب همه مراحل از تصمیم تا اجرای این عملیات از سوی فلسطینی‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت تلاش می‌شود از ظرفیت کشورهای منطقه ای اسلامی و همسایگان برای توقف جنایت در غزه استفاده شود.

به گزارش ایرنا؛ معاون سیاسی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در سفر به اصفهان طی نشست های جداگانه در جمع اساتید، نخبگان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافت و به پرسش های آنها پاسخ گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha